lørdag den 15. marts 2014

KØBENHAVN I MIT EGET TEMPO /oplæg

Nu har jeg fået planlagt Påsken, jeg vil en tur til København. Det er der en årsag til.

Lige siden TV-3 sendte første afsnit af "Familien fra Bryggen", var det mit højeste ønske, at besøge Linse Kesslers strip-bar i Nyhavn.
Aller helst mens man kunne møde både, Linse, Stephanie og Camilla.
Men når jeg var ovre at besøge mine venner, passede det ikke ind i programmet at vi skulle til Strip-tease. Så det var den der: Næstegang du kommer herover, så lover vi du skal få det at se.
Men næstegang jeg kom derover, passede det heller ikke ind i programmet.
Og nu er det blevet for sent, Linses strip-klub i Nyhavn eksistere ikke længere, så det fik jeg aldrig oplevet.
Det fortæller jo blot, at hvis der er noget man brænder for at opleve, skal man ikke sidde og vente på de andre giver dig lov. Så må man tage afsted alene, og det er lige præcis hvad jeg gør i Påsken.

Jeg har døbt min tur:

KØBENHAVN I MIT EGET TEMPO.
Og det skal tages helt bogstaveligt.

Jeg har booket et værelse på Hotel Absalon.
www.absalon-hotel.dk

Et rigtigt luxus værelse, til 1000 kr. pr. nat, fra Langfredag til søndag 1.Påskedag.

Det er ikke fordi jeg vil til Strip-tease, og slet ikke drikke mig fuld. Jeg vil opleve det jeg ikke får lov at opleve.

Når jeg ankommer Langfredag, og har booket ind, vil jeg om på Dalle Valle. Sidst jeg var på Dalle Valle blev jeg imponeret over den flotte frokost buffet til 69 kr., så nu vil jeg prøve deres aftens buffet til 99 kr.
Det er alt der skal ske om fredagen, for København i mit eget tempo, begynder først rigtigt når jeg står op lørdag morgen.

Når jeg er i København og besøge folk, og vi så endelig kommer på Strøget, skal vi nærmest løbe afsted for at nå en bus.
Så jeg glæder mig til sådan en lørdag i mit eget tempo, hvor jeg kan gå en rolig tur på Strøget. Og have tid til at stoppe op og kigge på vinduer, og gadeteater og hvad der ellers sker på Strøget.
Og der skal være tid til et par hot dogs, det hører da med til en rigtig københavner tur, ikke sandt ?

Måske vil jeg også en tur på National museet, der er gratis entre. Men det er ikke noget jeg vil jage efter at nå, for hvis vejret nu er godt, var det måske bedre med en øl-pause i Nyhavn.
Og så er det ellers hjem på hotellet og gør mig klar til en aften i Tivoli.

Når jeg har været i Tivoli med andre, har jeg ofte spurgt om vi skulle i Grøften. Men folk har den opfattelse det er for dyrt, så det kunne ikke komme på tale.
Men nu er jeg alene i København, så nu skal det være.

Så håber jeg at kunne få et bord, så jeg kan sætte mig ned og nyde at endelig fik jeg lov at tage i Grøften.
www.groeften.dk
Bagefter vil jeg lunte roligt rundt i Tivoli, og kigge på forlysterne. Og jeg har ladet mig fortælle, at i Tivoli skulle der ligge en tysk bierstube. Der må jeg hen og holde øl-pause.

Når jeg så tager hjem om søndagen, skulle det gerne være med lysten til at opleve KØBENHAVN I MIT EGET TEMPO 2.
For jeg ved hvad jeg vil opleve næstegang, det bliver Arbejdermuseet ( det tror jeg er interessant), og Revymuset, og så spise i Hansens Gamle Have.

Men nu gælder det først: KØBENHAVN I MIT EGET TEMPO 1. Her i Påsken.

Nu kan det være der sidder nogle og har lyst til at tage med i Tivoli, det kunne også være hyggeligt.
Jeg frygter bare jeg så bliver presset til at ændre det til fredag, fordi de vil til Fredags Rock i Tivoli.
Det ville være sur røv!
For så skal turen i Grøften gøres til: ikke noget særligt.
Hvor man skal skynde sig at æde sin mad, fordi vi skal hen og stå i menneskemængden og glo på skikkelse oppe på scenen der vræler nogle sange, mens man bliver skubbet rundt af mennesker der skal ud og pisse, eller op til baren.
GU VIL JEG EJ ! Det er Fandeme ikke derfor jeg tager til København i Påsken.
Bliver folk sure/skuffet over jeg ikke vil ændre planer, kan jeg ikke rigtigt tage mig af det.
For det er ikke JERES Københavnertur, det er MIN.
Derfor: Ønsker I at møde mig nu jeg er i København, hedder det lørdag aften (d.19.april) kl.18:00 ved Grøften.
Er vi mange nok bestiller vi et bord, lad os så blæse på prisen. Så får vi den gode platte, øl og snaps, og en festlig lørdag aften i Tivoli.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar