søndag den 26. maj 2013

HJALLERUP MEKANISKE MUSEUM

Lørdag skulle jeg afsted til et 40 plus event i Hjallerup, og jeg havde fået en invitation af Foxerne til at komme op til dem fredag aften, så vi kunne følges ad lørdag.
Men hvorfor nøjes med at sidde og kigge ud på en have, når man i stedet kan kigge ud over Havet. Desuden skulle vi bagefter til grill fest hos Foxerne, så de måtte have mit besøg til gode.

Jeg har nemlig længe haft et ønske om, at smage det store morgen buffet på Nikolines Cafeteria i Frederikshavn
www.nikolines.dk 

Men det er tre timers kørsel fra Struer, så man må stå op kl. 4 om morgenen og køre hjemme fra kl.5.
Jeg kan så fortælle, at Nikolines morgen buffet er hele køreturen værd.
Prisen er kun 65 kr. og 25 kr. ekstra, hvis man ønsker bacon og spejlæg, og naturligvis vil man også have det med nu man er ude at slå til Søren.
Okey ! Der er ingen basser, men ellers mangles der intet. Der er flere slags oste, pålæg og mejeriprodukter, rugbrød, franskbrød og rundstykker. Pålægschokolade både lys og mørk, Nutella og Honning.
Og man må spise sit mæt.

Det er simpelthen så hyggeligt, bare at sætte sig ned og give sig god tid til at nyde sin morgenmad, mens man læser i lokalsprøjten. Og samtidig har den flotteste udsigt ud over Kattegat, der ser man, at i Østen stiger solen op, og spejler sit gule smil i bølgen den blå.

Nu har jeg lagt mit hoved i blød for at finde en anledning til at tage denne tur igen, inden sommeren er forbi.

Og så skulle jeg afsted til Hjallerup Mekaniske Museum, der skulle være stumpemarked.Så naturligvis måtte man ikke parkere ved selve museet, men måtte over på marken lige overfor, og betale en 20'.
Det var åbenbart ikke noget der passede eventopretteren. Vi så dem ankomme, men da de fik at vide de skulle parkere ovre på marken og betale for det, kørte de igen. De ringede til os og forklarede, at de simpelthen ikke kunne finde en P-plads. Så de kørte hjem igen, og så måtte vi passe os selv.
Ja det er kønt, der var nogle som var kørt helt fra Grenå for at deltage i dette 40 plus event, de var noget skuffet.

Men der var intet at gøre ved det, så vi gik selv rundt og så på tingene.
Først var vi indendørs, og det er altså et spændende museum. Alt hvad der har en motor eller kan tilsluttes en stikkontakt er udstillet på Hjallerup Mekaniske Museum.

De var så heldige med vejret, for udendørs var der gang i løjerne.
Ikke blot var der boder med stumper og andet ragelse, der var også en flot udstilling med gamle biler og motorcykler.
Vi fik alligevel en hyggelig lørdag ud af turen.

Og så var det ellers hjem til Foxerne.

Jeg skulle først omkring Bilka i Aalborg Storcenter og købe kød, og øl og sodavand.

Hjemme hos Foxerne varmede vi roligt op med kaffe og hjemmebagt kage, mens grillen blev gjort klar.

Og så blev der ellers festet, og som altid når vi er hos Foxerne har vi det både hyggeligt og særdeles festligt.

Og her ser I hvordan det gik for Nøddepatruljen. Den ene måtte krybe til køjs, mens den anden (mig) holdt sig vågen til kl. halv seks imorges.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar