mandag den 27. maj 2024

SÆSONENS SIDSTE SPRIT-BANKO

 

I går var det Søndag, og så skulle jeg til SPRIT-BANKO CENTER PUBBEN.

Det var SÆSONENS SIDSTE SPRIT-BANKO, så der var spændt op til lir. 

Vores kære Madmor ville rigtig forkæle os på denne Søndag med,


Flæskesteg, med både brune og hvide kartofler, rødkål, og en absolut velsmagene brun sovs, samt rigtige sprøde svær. 

Jeg skal sandelig love for der var kø kl.13, for at spise med. Det er også billigt, 25 kr. for en gang Flæskesteg, og folk lagde gerne en 10'er mere, for at få dessert.


Det var Ris A la Mande, og det er godt nok ikke noget jeg spiser, men betalte alligevel 10 kr.

Jeg plejer altid at betale for Hovedret og Dessert 35 kr., det så ikke altid jeg tager af desserten. 

Men jeg tænker på, at vores madmor bruger sin Lørdag formiddag på, at tage ud og handle ind, og bruger sin Søndag morgen til at stå i køkkenet, og lave mad til os. Og det gør hun hver uge, som hun siger får hun INTET overskud ud af det, de 35 kr. dækker lige udgifterne. Derfor betaler jeg gerne de 35 kr., det koster at deltage i FÆLLESSPISNING om Søndagen.


Kl.14:30 skulle vi i gang med at spille SPRIT-BANKO, mine 2 Banko veninder sagde, de havde en lille gave til mig.


Tænk ! De har fået fremstillet denne fine lille taske til, mine Bankosager + 1 Lykkedyr og 1 Lykkebil. 


Og så en hale med mit navn, jo vi har det altid hyggeligt om Søndagen. 


Vi var sørme også heldige ved vores bord, vi vandt masser af Sidegevinster og stribevis af Øl-kort. 

I SPIL 11 som er dagens sidste spil, kan folk få lov at sponsorere en gave, det er der flere som gør.

Denne Søndag, ville jeg sponsorere gaven til SPIL 11, og havde for en sikkerheds skyld aftalt det med Margit inden.


Det er sådan at jeg er indehaver af 50 ØL-KORT, alle vundet til Sprit Banko om Søndagen. Så jeg syntes godt, jeg ville sponsorere 10 Øl-kort, så har jeg stadig 40 tilbage.


Og så lige en æske P-TÆRTER. 

Det var Margit som var så heldig, at vinde min gave. 

Men jeg var så heldig på denne Søndag, at vinde


11 ØL-KORT. 

Så jeg har altså stadig 50 Øl-kort liggende, så jeg kan da holde en gratis Sommerferie på CENTER PUBBEN.

Dette var så Sæsonens Sidste Sprit Banko, næstegang vi spiller bliver først til September. 

Jeg sluttede af med at spise aftensmad, ovre på Æ BETTE GRILL.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar