søndag den 2. juni 2024

LØRDAG EFTERMIDDAG PÅ DET LILLE APOTEK

 

Jeg tog i går op på DET LILLE APOTEK, lige omkring kl.12. Der var en som ville fejre sin 60 års fødselsdag på værtshuset, det var såmænd Jens fra Lemvig.

Tilbage i 80'erne var mig og Jens på SLAGTERISKOLEN I ROSKILDE, hvor vi fik vores Svendebrev i December 1981. Derfor syntes jeg , at jeg burde deltage i hans fest, han var forøvrigt også med til min 60 års fødselsdag i 2022, som jeg også holdt på DET LILLE APOTEK.


Min Fødselsdagsfest i 2022, var en kold November dag, mens Jens var heldig med vejret på denne første Lørdag i Juni. Solen bagte nærmest fra en skyfri himmel, så vi kunne sætte os ud i Gårdhaven, hvor Jens sørgede for, at Vor Krofatter Karsten, grillede pølser til os.


Der var både Pilsner og Pølser, GRATIS. Hvilket var årsagen til da vi var færdige med at spise, satte vi os indendørs igen. For de kolde øl, blev for hurtigt varme i det direkte sollys. 

Da  vi kom indendørs, var der nogle som spurgte, om vi skulle en med på en tur til Fur ?


Det er faktisk længe siden, jeg har været med en tur på Fur, så den ide var jeg med på.

I glassene blev der skænket Det Farlige Færgevand FUR MALT, og dem skal man have 2 af. For først skal man til Fur, og bagefter hjem til Struer. 

Nogle spurgte om vi skulle ud på en sejltur mere, da sagde jeg pænt nej tak ! For man skal passe på med, ikke at blive søsyg.

Festen sluttede kl.18, hvilket passede mig meget godt.

For jeg skulle en tur omkring KOMMANDOBROEN der er Struers ældste værtshus.


Sidste Sommer blev jeg medlem af STRUER FISKERIFORENING, og man behøver ikke at fange fisk for at være medlem. Og nu indbyder Foreningen til GENERALFORSAMLING, derfor skulle jeg på KOMMANDOBROEN for at tilmelde mig, for jeg vil forlænge mit medlemskab for 1 år mere. Det koster 50kr. at deltage i Generalforsamlingen, men det er incl. smørebrød. 

Men nu jeg var på KOMMANDOBROEN, ville jeg have en Rom & Cola.

Og så var det hjemad. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar