søndag den 19. maj 2024

PINSELØRDAG I AARHUS

 

Sikke et fantastisk vejr, vi endelig har fået. Derfor gad jeg ikke bruge min Lørdag i Struer, Struer er lige så kedelig på en solskinsdag som på en regnvejrsdag. 

Gågaden i Struer er mennesketom, der går måske lige et par pensionister med hver deres rollator. Værtshusene har ganskevist en Gårdhave, hvor man gerne må sætte sig ud, men man får lov at sidde mutters alene.

Sådan er det ikke i Aarhus, og heldigvis havde jeg en aftale i Aarhus, der gjorde jeg skulle af sted.

Med toget kl.7:15 ankom til Aarhus kl.9:18, så kunne jeg sætte mig ved LAGKAGEHUSET 


ved MAGASIN , og nyde et Rundstykke og et krus kaffe. 

Bagefter var der tid til at slentre en hyggetur gennem gågaden, inden klokken slog 11.


Kl.11 skulle jeg være HOS ANDERS. 

I sidste uge have HOS ANDERS et opslag på FACEBOOK , hvor de invitere til GRISEFEST Lørdag d.29. Juni. Jeg skrev til dem, at den fest vil jeg gerne med til.

Vi aftalte de skulle ligge en billet til side, som jeg ville hente om Lørdagen i Pinsen. I går! Billetten koster 400 kr. 

Hvor herligt, nu kan jeg tage til GRISEFEST HOS ANDERS, Lørdag d.29. Juni.

Den fest glæder jeg mig til, for det er nemlig den weekend, hvor jeg går på 3 ugers Sommerferie.


Nu kunne jeg sætte mig, og nyde et ÅRHUS SÆT. 

Jeg havde booket bord på BONES på Åboulevarden til kl.12, 


hvor jeg kunne sidde i solen og nyde Gode Ben. 


Kl. 13 var det om til KURTS MOR. Værtshuset havde kun lige åbnet dørene, hvilket betød, der endnu ikke var kommet nogle gæster.


Da jeg havde drukket min Fadøl sagde til Bartenderen, jeg kommer igen lige om lidt.

Det gode i Aarhus er, at så går man ad Posthusstrædet, den lille smøge, og husk nu at læse de skilte du møder undervejs. Det giver dig en visdom om at Posthusstrædet har en historiskværdi, en historie der går helt tilbage til Svenskerkrigene. 

Ad den smøge er der ikke langt om til HOS ANDERS, hvor folk nu havde indfundet sig. Som var det skønt at sidde der og drikke fadøl i mens man fulgte livet på TELEFONTORVET.

Nu kunne jeg atter gå ad Posthusstrædet tilbage til KURTS MOR, hvor der nu var kommet flere gæster. 

Der blev til tid lidt flere Fadøl, inden jeg kl.17:55 skulle op til banegården, og med toget hjem til Struer.


Jeg nåede hjem til at kunne se; OLSEN BANDEN TV-CHARLIE. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar