mandag den 25. december 2023

TIL JULEAFTEN PÅ HOTEL TØMMERGÅRDEN

 

2013 er et år hvor jeg ofte har besøgt, HOTEL TØMMERGÅRDEN i Hvidbjerg. Det er sådan en nem lille togrejse derop, og togtiderne passer med man kan få en hel aften på Tømmergården, før man skal nå med det sidste tog hjem.

Og så er det så hyggeligt at være gæst i Krostuen, en aften jeg var der oppe spurgte nogle mig, om jeg kunne tænke mig at være med til Tømmergårdens Juleaften ? De fortalte vældigt om begivenheden, og jeg lod mig friste og fik mig tilmeldt.


Det blev endelig SØNDAG D.24. DECEMBER, JULEAFTEN.

Det eneste tog der med sikkerhed kørte, var kl.17.04, det passede med jeg ankom til HOTEL TØMMERGÅRDEN kl.17.26. 

Jeg kunne sætte mig i baren, og nyde en kold øl, i mens maden blev gjort klar.

Det blev så den eneste øl jeg selv kom til at betale, resten af aftenen, var på Husets Regning. 


Da maden var klar satte vi os til bords, vi var 10 personer. 

Menuen var Kalkun.


Ingen af os er grovædere, 2 stykker kød hver, så var maven tanket op. Og det gode lår, må de så nyde i dag til frokost.

Og der var både Rødvin og øl til maden. 

Så var der en pause til at slå mave, og så blev der ellers båret ind igen. Ris A la Mande, Islagkage, Småkager, Chips med dip, og Bailey, Portvin og flere øl.

Nu skulle der rigtig smovses, hygges og fortælles Røverhistorier, og det blev der.

10 mennesker samlet til en Juleaften i en krostue, ingen af os blev sådan rigtig væltfulde, men kun i godt humør. Det blev en hyggelig aften, hvor jeg måtte rejse mig fra bordets glæder kl.23, jeg skulle over og nå det sidste tog hjem kl.23:25. 

I Struer kunne jeg nå ind på CENTER PUBBEN, men det var kun for at ønske GLÆDELIG JUL. Jeg gad ikke få en øl, ville bare hjem og sove.

For i morgen 2.Juledag skal vi på overarbejde ude på fjerkræ, så i aften skal jeg atter i seng kl.17:30.

Så er den Jule forbi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar