mandag den 4. december 2023

JULEHYGGE I HVIDBJERG

 

FACEBOOK var der et opslag fra HOTEL TØMMERGÅRDEN i Hvidbjerg, at 1.Søndag i Advent holder de JULEHYGGE med Æbleskiver & Gløgg.


Og det er fra kl.14 til 17.

Var det nu en normal Søndag for mit vedkommen, var det atter en begivenhed jeg ikke kunne opleve. For så skulle jeg af hensyn til mine arbejdstider på Fjerkræslagteriet i Vinderup, have været i seng kl.17:30, for at kunne stå op igen kl.0:40. 

Men jeg har netop indledt 2 UGERS FERIE , og netop derfor ville jeg på en Søndagstur til Hvidbjerg.


Ganskevist vågnede man op til en Søndag, hvor der lå læssevis af sne udendørs. Men jeg ville på den tur til Hvidbjerg, og tænkte om ikke KRONE 1 kunne forcere snemasserne ?

Det er ikke et problem det er koldt, når blot man klæder sig varmt på. Og det var overhovedet heller ikke et problem, at køre på KRONE 1. Uden besvær kørte den fint gennem sneen, først til Banken og hæve penge, og op til Banegården, og med toget til Hvidbjerg.


Der er nu altid så hyggeligt på HOTEL TØMMERGÅRDEN, og så på sådan en Søndag eftermiddag. Jeg satte mig i baren og fik mig en kold TUBORG.

Ude i køkkenet var de i fuld gang med at gøre klar, til eftermiddagens begivenheder. 


HOTEL TØMMERGÅRDEN har, sin egen Julemand. Når optoget går gennem byen, stiller han sig ud på vejen og smider karameller til børnene.


Snart kom optoget truttene gennem byen, og børnene stod klar til at samle karameller op.


Og nu var der Æbleskiver til alle, og de var gratis, det samme var Gløggen, og man kunne vælge at få en snaps eller vodka i.


Jeg valgte Vodka.

Om Søndagen lukker HOTEL TØMMERGÅRDEN kl.17:00, det passer jo som fod i hose med togtiderne, da jeg skulle med toget hjem igen kl.17:28. 

Nu glæder jeg mig til JULEAFTEN som jeg i år, fejre på HOTEL TØMMERGÅRDEN.

Hjemme i Struer skulle jeg have noget at spise, og hvor er det heldigt vores såkaldte 8 kantede Pølsebar har fået nye værter.


Så nu kan man igen, få en Bøfsandwich i Struer. 

En God Nat bajer, fik jeg på CENTER PUBBEN. 

Nu var det hjem og nyde en Søndag aften, hvor man kunne nyde ikke at skulle gå tidligt i seng. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar