fredag den 15. december 2023

FLÆSKESTEG MED HELE SVINERIET TIL.

 

FOR FANDEN en uge, jeg har været igennem. Det er min sidste ferieuge i denne omgang, og den burde have været sjov, men har været alt andet end sjov.


Jeg har besluttet mig til, at nu vil jeg have mit baderum lavet i stand, professionelt. Derfor kontaktede jeg Muren Børge Lind, hvor jeg i første omgang fik et tilbud fra, det var det dyre der koster 34.000 kr. 

Så omkring min bank JYSKE BANK , og tale om et lån. Jeg tilbyder at vil afdrage med 1000 kr. pr. måned, jeg er godt klar over der render renter på, så jeg kommer til at sidde i lånet over 48 mdr. 

Det vil tage Børge Lind en uge at ordnet mit badeværelse, så er det overstået og jeg skal ikke tænke mere over det. At jeg så kommer til at sidde i et lån over 48 mdr., ja, det bliver nogle trange år at komme igennem. Der håber jeg, at jeg stadig har kollegaer jeg kan køre med til og fra arbejde, for jeg får ikke  råd til at købe en bil, og sikkert heller ikke en nye el-scooter. 

Det lader til banken er villig til at låne mig pengene, men sikke da et bøvl for at få oprettet et lån. De skal have nogle oplysninger, som jeg skal sende on line via Net Bank. Det er så det der er årsag til, at det har været en ,MØG UGE, hvor bekymringerne fuldstændig overskygger glæden ved livet. Jeg kan slet ikke finde ud af, at sende det on line, og har spurgt om man da ikke bare kunne printe de papirer ud, og så aflevere dem i banken ? Nej, de skal have oplysningerne online på Net Bank. Hvorfor Fanden skal tingene gøres så besværlige, at man får ondt i maven over det ?


Så i dag er det min sidste ferie dag, der tænkte jeg, at jeg er nød til at komme lidt væk fra disse mørke tanker, og tog med bussen til Lemvig.


Ind på CAFE LARSEN. Om de stadig servere Flæskesteg om Fredagen ? Jo, det gør de.


Dengang jeg havde bil, kørte jeg ofte til Lemvig om Fredagen, for at få Flæskesteg. Åh ! Det var altid så lækkert, og det kan jeg fortælle, det er det stadig.

Desværre kommer jeg der ikke så ofte mere, det er ikke fordi det er besværligt når man ingen bil har, det er blot at tage med BUS NR.33. 

Men jeg arbejder på Fjerkræslagteriet i Vinderup, og alt for ofte har vi overarbejde Fredag eftermiddag. Og når man så først er hjemme omkring kl.14, så orker man ikke rigtigt, at tage til Lemvig. 


Jeg tør godt vove den påstand, at CAFE LARSEN i Lemvig, servere Vestjyllands bedste FLÆSKESTEG, og det er med hele Svineriet til, selv sværene er sprøde. 

Da jeg var færdig med at spise, kunne jeg gå en tur gennem gågaden. Så kom jeg hen til 

EJVINS BAGERI .

Kiggede på mit ur, jo jeg kunne lige nå det, inden jeg skulle med bussen hjem igen.


Jeg købte en kop CAPPUCCINO og en Chokoladekage, en lækker afslutning på min lille udflugt til Lemvig.

Da jeg satte i bussen kunne jeg mærke, at det var lige det her jeg trængte til. Jeg har slet ikke ondt i maven længere, føler mig afslappet og kan endda smile.

Så i morgen vil jeg en tur ud på Æ BETTE BAR i Vinderup, for jeg trænger til at have en fest og blive lidt fuld.


Nu håber jeg at jeg kender nogle der er lidt mere inde i sagerne med hensyn til Bankerne, og som vil sætte sig ved siden af mig og hjælpe mig med at få sendt de oplysninger korrekt on line på Net Bank. Så jeg kan få Børge Lind til at komme og ordne mit baderum i første eller anden uge i Januar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar