søndag den 29. august 2021

DRUK

 

Da jeg i går formiddag var færdig med at vaske op, tog jeg den beslutning, at jeg ville på druk. 



Første stop blev på Bubsi. Når man kommer kl.11 om formiddagen, så koster øl blot 10 kr., frem til kl.12. 

Jeg sad og overvejede om jeg skulle tage toget til Vinderup, men der kom flere mennesker ind ad døren, så blev det ikke til noget med en tur på Irish Pub. For der var godt nok lidt for hyggelig, på Bubsi.


Sulten kunne jeg ikke holde for døren, der passer det så vel at Bubsi ligger lige overfor Pedersens Undergang, ad denne passage kommer man om på Havnen. 


Vejret var dejlig lun, så jeg kunne sidde udendørs ved Pølsevognen, og nyde en bajer og en Bøfsandwich.

Det er mor & søn som ejer Pølsevogn og Isboden, her kunne man lave den lune Jyske vittighed: Når man har fået sønnens pølse, giver mor desserten. 

Men det kan ikke lade sig gør, for når man har spist og drukket en øl til, skal man sgu tisse. 

Og her finder man så ud af man befinder sig i Struer, de vil så gerne have folk til at hygge sig på Havnen. Det er også lykkes at tiltrække et publikum som virkelig hygger sig, med de mange aktiviteter. 

Men hvad gør folk når de skal på WC ? Man går hen til Sejlklubbens toiletter, her lyser lamperne grønne, men du kan ikke komme ind på toiletterene. Det kræver et medlemskab og en kode, så du skal ud på en rigtig lang gå tur for at kunne træde af på naturens vegne.

Det er ubehageligt, og hvor må det være et bøvl for forældre med børn, eller turister der ikke taler Dansk.

I Lemvig har de låst dørene op på Havnen, så alle kan benytte dem. Det burde man også gøre i Struer.

En dessert ville jeg have, 



og gik tilbage til isboden. 


Nu gik turen op til Det lille Apotek, der kom det til at passe med da klokken slog 16, var der her øl til 10 kr., helt frem til kl.18. 


Så ville jeg en tur ned på Bette Kro, men her var de allerede ved at lukke. Nå jamen så kunne jeg da tage på Limfjordskroen, det er ikke tit jeg er der, men det var nu meget hyggelig. 

Tiden var nu inde til en god nat øl, og en Taxa. Så denne Lørdag aften sluttede jeg af på Bubsi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar