søndag den 15. august 2021

SANSER EN BYTUR

 

Lørdag var der Sansefestival i Struer, med masser af telte og aktiviteter både i gågaden og på Havnen.

Da jeg alligevel ville på værtshus, syntes jeg da lige jeg ville gå en runde og se, hvad der sker. 


Når man læser i lokalsprøjten får man det indtryk, at Sansefestivalen mest går ud på at præsentere Politisk Korrekt mad, det er Æ' lige det der får mig til at standse for at sanse. Politisk Korrekt mad var der, men fik ikke lov at fylde hele Festivalen. 

Jensens Bøfhus var der også, hvor der var gratis smagsprøver, på flere af de varer man kan købe med hjem, når man handler i et supermarked. 


Der var også en bod med Flødeboller, og kunne ikke dy mig for at smage en orange Flødebolle. 

Så var der et helt telt fyldt med Thai mad i flere udgaver og smag.

Her stod min gamle kammerat Mulle, sammen med sin Thai-kone. De har åbnet en butik langt pokker i vold uden for Holstebro, hvor der er umuligt at komme ud når man ingen bil har, men jeg kan forstå på dem, at deres forretning faktisk går rigtig godt, og det er jo glædeligt at hører.


Jeg købte et par små poser, de skal blot hældes i en kop og så hælde kogene vand udover, så er der en let anretning. 


Nå men jeg ville op på Det Lille Apotek, Fredag aften var der Fødselsdag hvor der bl.a. blev serveret lækre Sandwich.

Der var stadig masser af Sandwich tilbage, så der var gratis frokost på sådan en Lørdag. 

Det var min mening jeg så ville på Bubsi, hvor der kl.14 skulle være livemusik. 

Det skulle vise sig, at være Kim Snot (som vi kalder ham). Han er en meget populær herrer, bordene var fyldt med mennesker. Arhg ! Det gad jeg sgu ikke, og besluttede mig for i stedet at tage på Irish Pub.

Og det er jo herligt man ikke længere skal bruge mundbind i tog og busser, det gør det nemmere at tage en spontan beslutning om at tage til Vinderup.

Her var som altid en god stemning på Irish Pub, og så har de fået en softice maskine der er blå, eller ret og sagt, en slush ice maskine.

Så kan man vælge 2 slags shorts:


Nr. 1 Smager af Bailey , har en lækker cremet softice smag.

Nr. 2 

Det er en lille rød bandit, hvor man slet ikke bemærker sprutten. Den smager af sodavandsis, og sådan set også meget god.

De koster en ti'er stykket, så har man råd til at give en omgang til sine venner.


Kl.17:47 ville jeg med toget tilbage til Struer, først på Bette Kro, lige få et par øl.

Og så ville jeg slutte byturen af på, Det Lille Apotek. 

Her fik jeg kun en øl, og ringet efter en Taxa. Da jeg sad med lysten til at tage hjem og få en ostemad, inden sengetid. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar