tirsdag den 10. august 2021

UFRIVILLIG AFSPADSERING

 

Hver eneste hverdag, gør jeg de samme ting, det er min døgnrytme.

Jeg går i seng kl.19:00, står op igen om natten kl.1:00. Det giver mig 1 time til at komme i tøjet, få smurt madpakke og få morgenmad.

Og kl.2:15 gør jeg mig klar til at stå klar i døren, til at min kollega kommer og henter mig mellem kl. 2:30 og 2:40. Vi ankommer så til HK Scan mellem kl.2:50 og 3:00, så er der tid til omklædning. Og kl.3:37 SKAL vi stå klar til, at nu begynder arbejdet.

Men i dag kom min kollega ikke, først tænkte jeg han nok er for sent på den. Men efterhånden nåede tiden hen til arbejdstidsbegyndelse, så jeg var nød til at ringe til min Værkfører og fortælle, at jeg sgu ikke er blevet hentet i dag, om jeg må tage en Afspadseringsdag ?

Heldigvis har jeg Afspadseringstimer nok at tage af, så det gik. 

Jeg skrev en SMS til min kollega, at nu har jeg givet HK Scan en meddelelse. Jeg har intet hørt fra min kollega endnu, men jeg skal have afklaret om han kommer og henter mig i morgen, eller om jeg må have fat i en anden kollega.

En på Facebook spurgte, om jeg ikke kunne køre derud i min Bette Blå ?

Nej !










Den Bette Blå er en eldrevet kabine scooter, der er opgivet til at skulle kunne køre 60 km. på en opladning. Men et er teori noget andet er praksis, en tur fra Nørmarkvej op til Menu på Ølbyvej, og så lige en hyggetur omkring Havnen på hjemturen, det er ikke engang 60 km., men så skal den faktisk oplades igen.

Jeg har prøvet at batteriet var ved at gå flad, og hvor man så tænker: Åh Gud, bare man da når hjem inden det går helt galt.

Turen fra Nørmarkvej og ud til HK Scan er på 19 km., lyder måske ikke af meget. Men prøv så lige at gange de 19 km med ud og hjem 5 gange om ugen, det bliver til 800 km. om måneden, det ville Den Bette Blå aldrig kunne klare. 



Når nu jeg måtte tage en Ufrivillig Afspadsering, kunne jeg sove et par timer mere, og så stå op og tage op til Struers nye Bager på Ølbyvej.

Det er for øvrigt noget godt brød de bager der, og sikke nogle lækre Chokoladekager de også bager, dem må jeg have smagt en skønne dag.


Så hjem og sætte kaffe over og få smurt de friske og stadig lune rundstykker, og så hygge til Go' Morgen Danmark.


Nu jeg har tid, kunne jeg lige så godt køre op og få foretaget en Corona test, det er et stykke tid siden jeg har fået det gjort. Det var et heldigt tidspunkt jeg havde valgt, der var ingen kø nogle af stederne, så kunne jeg lige så godt få taget begge test. Både den i halsen og den i næsen, og den i næsen har jeg allerede fået svar på, jeg fejler intet, håber jeg får den samme gode besked om den i halsen, i morgen.


Hjemturen var omkring havnen og byen, der sker sgu en hel del på sådan en Tirsdag.

På Havnen er der noget VM sejllads, og omme i byen var gaderne spærret af. Der skal være noget cykelløb.



Det betød også et par lange køreture i Den Bette Blå, der nu skal lades op igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar