søndag den 22. august 2021

BRIANS BIRTHDAY

Jeg var i går inviteret med til, Brians Birthday, der skulle foregå på Irish Pub i Vinderup.

Man kan ikke komme tomhændet til en Fødselsdag, jeg havde ganske vist fået tilbuddet om, at være med i en gave. Men jeg har nu altid en lyst til, selv at hitte på en gave ide.

Så jeg tog ned til LARSEN i Struer,

her fik jeg smukt indpakket, 6 Romkugler og 4 små flasker Snaps. Så er bagtanken at Brian jo nok skulle kunne få, en munter aften.

Vi var inviteret til kl.16:30, men der er ingen togtider der lige passer med at man kommer kl.16.30. Jeg valgte at tage med toget så jeg var i Vinderup kl. 14:30, så kunne jeg sidde i baren og nyde et par fadøl, inden det store rykind.

Kl.16.30 ankom Brian og alle hans gæster, resten af aftenen var der fri bar, øl, vin og vand.

Og så skulle vi have noget at spise.

Maden havde han bestilt ude fra Harboøre Hotel, Brian fortalte os hvad vi skulle have at spise:

Først to slags fiskeanretninger, bag efter, BBQ ben, og 2 slags kød + kartofler, sovs, flutes og salat.

Jeg bliver nød til at anbefalde at bestille mad fra Harboøre Hotel, for hold nu helt ferie, hvor det mad bare smagte godt.

Mig som normalt aldrig spiser fisk, og slet ikke Torsk. Da jeg var barn hadede jeg når jeg var tvunget til at tage med mine forældre til Nytårsaften, hos deres gode venner. For så skulle vi have Kogt Torsk, i dag kan børn få lov til at skabe sig hvis ikke de kan lide maden de får serveret. Men sådan var det Fandeme ikke da jeg var barn, da hed det sig, spis eller få en røvfuld. Så man var tvunget til at spise dyret.

I går blev jeg behagelig overrasket, for sikke noget meget lækkert fisk. Det smagte så godt at jeg var oppe og tage af det to gange, selv det med Torsk.

Så nu overvejer jeg faktisk, om jeg i år skulle prøve den rigtige menu Nytårsaften. Kommer selvfølgelig an på, om jeg kender nogle som vil fejre Nytårsaften sammen med mig, og vi så kunne blive enige om, at i år skal vi have kogt Torsk med Sennepssovs.

Al det andet mad smagte også godt, bagefter var der kaffe/kagebord.

Det var kage nogle af gæsterne havde bagt, bl.a. denne. Næ, der var ingen Underberg i, kagen var blot en flot pyntet chokoladekage.

Bag efter var der en runde med disse små banditter.

Dørene var lukket i mens Brians 50 års fødselsdag blev fejret, men kl. 22 blev dørene åben for øvrig publikum, Brians gæster fik armbind på, så vi fortsat kunne forsyne os med øl, vin og vand.

Der skulle nu være livemusik, og han var god til at sætte fut i festen.

Det var min mening jeg ville nå toget hjem kl. 21:47, men Brian syntes jeg skulle blive, og så kunne jeg få lov at overnatte i hans hus.

Fint nok, den ide gik jeg med til.

Der var flere end mig, som fik lov at overnatte hos Brian. Jeg fik et værelse for mig selv i kælderen, og det passede mig fint. I det at det tog jeg kunne komme med, kører kl.7:47.

Jeg havde ikke fået mit medicin med, så jeg var nød til at nå toget hjem kl.7:47. Desuden er det også sådan, at det er om Søndagen jeg får handlet ind, og vasket tøj.