fredag den 4. december 2020

JEG HAR BESTÅET TEORIPRØVEN

 

Det var i går Fredag, at jeg skulle til Teoriprøve. Jeg havde sådan set forberedt mig på, jeg sikkert ville dumpe. For i Mandags begyndte jeg på arbejde igen, efter i 6 uger at have gået på kursus på UCH i Holstebro.

Ud at hænge kyllinger op igen, på fjerkræ i Vinderup. Og fra jeg får fyraften og kommer hjem, til jeg skal i seng kl. 19, har man ikke meget tid til at forberede sig til en Teoriprøve. 

Ud over at spise frokost og aftensmad, få vasket op og handlet, skal jeg også nå Facebook og Twitter, 


og jeg vil også gerne nå at se Pyrus og Nissebanden.


Så jeg tænkte, at hvis jeg får 6 fejl vil det være noget møg for så har jeg dumpet. Hvis blot jeg får 5 fejl, må jeg i det mindste tage kørekort til privat bus. Det  betyder at så må jeg ikke køre bus som erhverv, men blot købe en bus til privat brug, eller en autocamper der vejer mere end 3500 kg. 


Men jeg skal da love for det gik helt anderledes, jeg satte mig til rette i Teorilokalet hos Politiet i Holstebro, og jeg var overhovedet ikke nervøs.

Jeg besvarede alle 25 spørgsmål omhyggeligt, og da Teoriprøven var forbi satte jeg mig ud for at vente på resultatet. Hvor blev jeg glædelig overrasket da jeg fik papiret i hånden, hvor på der står jeg har BESTÅET !! Med kun 3 fejl. Jeg ringede straks til UCH og fortalte jeg har bestået, på Mandag ringer de til mig, og her får jeg at vide hvornår jeg skal til Køreprøven. 


Jeg havde besluttet mig for, uanset hvordan Teoriprøven forløber, ville jeg bagefter på Onkel Toms Hytte og have en øl, jeg går jo lige forbi. Og så ville jeg på Jensens Bøfhus, og nyde en Frokost bøf.

Jeg går jo lige forbi Onkel Toms Hytte, men de åbner først kl.10, det gad jeg lige godt ikke at vente på. I stedet kom det til at passe med, jeg kunne nå på Bierstube når de åbner kl.10. 

Det var sådan set meget godt jeg gik der om og fik min øl,


For jeg blev inviteret med til Juleaften på Bierstube, det koster 175 kr. at deltage.

For snart mange år siden, deltog jeg i Juleaften på Bierstube, og det var så hyggelig dengang. Og bagefter var vi rundt på nogle af de andre værtshuse. Det kommer vi ikke i år på grund af Coronaen, og netop på grund af Coronaen, må vi i år kun være samlet 10 personer til Juleaften. Så vi bliver 8 gæster i alt, sammen med de 2 ansatte der kommer til at stå for arrangementet. 

Baren vil være lukket, men for de 175 kr. det koster at deltage, vil der så være øl, vin og vand, og lækker Julemad. Og så skal man medbringe en pakke til pakkeleg, jamen det bliver hyggeligt. Så det vil jeg glæde mig til.


Så blev kl. 11:30, det var tid at tage på Jensens Bøfhus. Her fik jeg en lækker Frokostbøf. 


Desserten havde jeg besluttet mig til, jeg ville have på Espresso House. Her fik jeg en Jule late , og chokoladekage.

Til sidst nåede jeg en øl på Kruset, inden jeg skulle med toget hjem til Struer.


I Struer skulle jeg først på Det lille Apotek, her optrådte Preben. Som altid er han god, men jeg nåede kun en times tid, da der også var livemusik på Bubsi.


Her var det Per Hat som skulle optræde, det er længe siden jeg har oplevet ham. Det var da Enghavens Pølsevogn holdt træskobal på P-pladsen i Enghaven, det var i anledningen af ejerindens 50 års fødselsdag. 

Der var Per Hat fandeme god, det var han sgu også i går aftes på Bubsi. 


Så jeg må sige, at jeg fik med maner fejret, at jeg bestod Teoriprøven. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar