onsdag den 9. december 2020

ØV ! JEG DUMPEDE KØREPRØVEN.

 

Det var så i dag jeg skulle ud til UCH i Holstebro, for at bestå Køreprøven. Jeg var ikke specielt nervøs, nu havde jeg bestået EU-Prøven og Teori-prøven, og følte mig sikker på, at Køreprøven, skulle jeg nok også klare. 


Inden man skal ud at køre, er der nogle praktiske spørgsmål man skal kunne besvare.

Desværre var det bremserne ! På busser og lastbiler, er der tre forskellige bremsesystemer som vi har brugt meget tid på at læse om. Naturligvis skal man da lære om dem alle, men hvor ville det havde været rart, om vi op til Køreprøven kun skulle koncentrere os om det bremsesystem vores bus er forsynet med. Så havde det jo nok været noget nemmere at besvare spørgsmålene, i stedet for man sidder og roder rundt i dem alle. 

Og så fik jeg også spørgsmålet om Nødbremsen ! Hvad nu hvis alle bremser svigter og Nødbremsen lige så, øh jo, det er et godt spørgsmål. 


Så kom vi ud at køre, og da vi kom tilbage til skolen fik jeg at vide at jeg havde kørt for langsom, og efter som jeg heller ikke kunne besvare spørgsmålene, var han nød til at dumpe mig.

Kørt for langsom ! Jo altså, jeg har aldrig kørt Københavner kørsel. Jeg køre altid på den måde, at vi alle skal nå frem til vores mål, ikke i en kiste, men i live. Og nå man så kommer som en uerfaren chauffør i en Forbandet 15 meter lang bus, ind gennem Holstebro, så sidder man sgu ikke med en tung højre fod på sømmet, vel ? Så finder man den hastighed, hvor man føler sig tilpas med situationen. 

Så derfor dumpede jeg !

Jeg kan så ringe til UCH i morgen, og få en ny tid. Det vil jeg overveje om det overhovedet kan betale sig, at tage en ny Køreprøve.

For det er ikke nok bare at sidde herhjemme, og igen læse på teorien. Det der ville være godt for mig, var om jeg kunne komme op på et værksted, eller har en at sparre med. En hvor man kan gå og tale om bremser, styretøj, og hvad man ellers kan blive spurgt om, så mine svar kommer som var de skidt ud af en spædekalv.  

Om jeg så næste gang tør køre i en lidt mere vaks stil, kommer an på om jeg lige kan få nogle ekstra køretimer. Hvis ikke det kan lade sig gøre, kan det ikke betale sig, at jeg tager en ny Køreprøve. For så dumper jeg, sgu bare igen. 


Nå men da jeg kom hjem,

tillod jeg mig at få en øl til aftensmaden. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar