mandag den 23. december 2019

EN SØNDAG I AARHUS.

Sidste skud i Bøssen hvor man for blot 49 kr. kan købe en One Day Billet hos Arriva, og der ved nyde en Søndags udflugt, var i går. 

Kl. 9:20 tog jeg med toget fra Struer, så kom det til at passe med jeg ankom til Aarhus, når Aarhus Street Food åbner. 

I min sommerferie besøgte jeg Aarhus Street Food, og blev begejstret. Det er et gammelt DSB pakhus, der nu er indrettet med madboder. Her er mad for enhver tunge, lige fra Boller i Karry til Kylling i Karry. 
Lige siden har jeg haft den tanke, at der skulle jeg spise igen. 
Det er nu så hyggeligt at gå rundt og kigge på de forskellige madboder, og så kan man glæde sig over man ikke har det som Manden på risten, der må nøjes med duften af den gode mad. 

Jeg fandt den bod hvor jeg ville spise, men før jeg bestilte min mad, skulle jeg hen til boden med øl.
Det var fra den Amerikanske bod jeg købte min mad, Hotwings. De var virkelige sprøde og velkrydret. Et herligt måltid mad for 100 kr. 

Jeg sluttede af hos Dessert boden hvor de netop var i gang med at bage Æbleskiver, 3 stk. 25 kr. , og så hen til Kaffe boden efter en kop kaffe. 

Inden jeg skulle med toget hjem igen, kunne jeg nå en runde i Bruuns Galleri. 


Jeg måtte en tur i Tommy Hilfiger shoppen, og her købte jeg en T-shirt og en cap.

Som sagt var det sidste gang for i år, der er billige One Day billetter til en Søndags tur med Arriva.
Nu bliver det normale priser, og så bliver det for dyrt at tage til Aarhus på en Søndag. 
Næste gang jeg tager med Arriva til Aarhus bliver det til en Lørdags tur, så kan det svare sig. Så kan man få en hel dag og aften med, og nå en tur på værtshus, inden sidste tog hjem til Struer. 







1 kommentar:

  1. God jul, Lasse! Det lyder som en hyggelig søndag du havde :-)

    SvarSlet