søndag den 8. december 2019

BOX FEST PÅ IRISH PUB I VINDERUP.

Siden September sidste år, har jeg været medlem af Spareforeningen på Irish Pub i Vinderup. I går var der endelig udbetaling, hvilket jeg i spænding havde gået og set frem til.
For hvor mange penge mon der var til mig ? Det var noget af en overraskelse: 4500 kr. har jeg fået sparet sammen.
Jeg var spændt på om jeg havde fået bøder undervejs, for det er således at kassen kun bliver tømt hver anden Torsdag, så nogle gange har jeg spekuleret over om jeg mon har nået at få penge i min sprække, før den blev tømt. Og det har jeg, så der var ingen bøder til mig.

Nu tager jeg 1 år mere i Sparebøssen, for det er jo et dejligt beløb der i en kold tid varmer, at få udbetalt. 

Da pengene var udbetalt, skulle der være fest.

Der skulle også være en Firma Julefrokost, de fik plads i pubben, vi andre Sparebøsser blev så henvist til drengeværelset.
Det er sådan set ganske hyggeligt at blive bænket der, og kan sidde og glo ud på de andre.
Men for Pokker ! Når man samler så mange mennesker i det bette lokale, runger det ganske forfærdeligt, når folk snakker med hinanden. 

Så var der en der satte en hel flaske snaps på bordet, og en anden kom med en rød kande, som jeg blev budt en smagsprøve af.
Det endte med jeg gik Nord om Doggerbanke, med andre ord, jeg gik under bordet. 

Al den gode Julemad fik jeg smagt, men desværre nåede jeg ikke at opleve, Viksen der skulle komme og optræde senere på aftenen. 
Klokken var lige knapt 22, da jeg var hjemme hos mig selv, så det var altså ikke længe, jeg var til Julefrokost. 

På Lørdag tager jeg igen på Irish Pub i Vinderup, der holder de Julebanko, men først skal vi have noget at spise. 
Så vi skal være på Pubben allerede ved 12 tiden. 

Det er min hensigt at tage hjem igen til aften, når Bankoet er overstået. Det skyldes at, Arriva på Søndag har One-Day billetter til kun 49 kr.
Hvilket betyder man kan rejse ud og hjem igen, inden for samme døgn. Derfor har jeg vedtaget, at på Søndag vil jeg på en Søndags udflugt til Aarhus, og derfor bliver der ingen fest Lørdag aften. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar