lørdag den 9. marts 2019

Æ MØLL'KUENS AWTEN.

Det var noget virkelig lækker mad, jeg fik at spise i går aftes.

For et stykke tid siden læste jeg på Facebook, at Borbjerg Mølle Kro, ville Fredag d. 8. Marts arrangere Æ Møll'kuens Awten, med stort Ta' selv bord, og harmonikamusik, pris for at deltage: 248 kr. 

Jeg har ikke været på Borbjerg Mølle Kro siden jeg var barn, det var sammen med mine forældre og deres gode venner Anna og Oluf. Så der skal vi tilbage til begyndelsen af 70'erne, og dengang var Borbjerg Mølle Kro, et meget fint sted, så der kom man ikke i sit hverdags tøj, næ man tog sine fine Søndags klæ'er på.

Jeg syntes at dette arrangement i går var anledningen til, jeg ville opleve Borbjerg Mølle Kro, forklædt som voksen.

Man skal stadig ned i gården og op ad trapperne for at komme ind, muligvis er der lavet lidt om på indretningen. Men nu til dags er der ikke den stramme holdning til påklædning, folk er til stede i det tøj de føler sig bedst tilpas i. 

Æ Møll'kuens Awten tog sin begyndelse kl. 18:30, i mens man blev fulgt på plads og fik sine drikkevarer bestilt og hældt i glassene, blev maden båret ind på buffetbordet. 

Og så kunne værten endelig byde velkommen og sige Vær så god !
Sikke nu en lækker buffet, hvor en stakkels veganer nok ville gå sulten hjem, for nok var der to slags salater og kartofler og en suppe uden kød, men der var nu mest for os med naturlige spisevaner, så som: Tarteletter med høns i asparges, Mølleschnitsler, Møllegryde og Møllebøf.
Navnlig Møllegryden og ditto bøffen, var et par humørbomber med en krydret sovs.

Det eneste der er sådan lidt øv med Borbjerg Mølle Kro, er at det ligger helt derude hvor der hverken kommer busser eller tog. Jeg undersøgte om man kunne tage toget til Vinderup og så en Taxa derud og så tilbage til Vinderup igen når arrangementet slutter. Men der er lige så langt fra Vinderup til Borbjerg Mølle Kro, som der er fra Vinderup og til Struer, så det ville blive en Taxatur der ville koste mig 500 kr., det er Fandeme for dyrt.
Vil man på Møllen skal man enten kører derud i sin bil og nøjes med en øl til maden, eller finde nogle der vil være med til at splejse til en Taxa. 

Ved hver kuvert lå et sanghæfte, og da vi var færdige med at spise rejste en mand sig op tog sin harmonika om maven og spillede op til fællessang.
Det er jo alle de her sange man kan blive enormt krænket over, hvis man er en overset person som ønsker at sin lille fjer bliver til 5 høns, og bliver blæst op i alle medier og på forsiden af alle landets aviser, og bliver debatteret i direkte TV-udsendelser, og man så også opnår at blive gode venner med hele Venstrefløjen, som straks er klar til at forbyde disse forfærdelige Danske sange. 

Men ude på Møllen på denne Fredag aften sang vi så det gjaldede med på sangene om en ung blond pige, og Katinka der lukker sit vindue op nu hvor solen kærtegner pigerne krop, og Søren synger sin Harmonikavise, og alle de andre gode Danske sange.

Det var blevet tid til dessert og kaffe. 2 slags is, chokoladekage og æblekage, og hold nu ferie for en lækker æblekage. Selv om man var blevet mæt ,måtte man da lige se om ikke man kunne klemme en ekstra skefuld æblekage i sig. 

Der var tid til flere sange, og aftenen sluttede af med vi alle skulle rejse os op og stille os ud på gulvet og tage hinanden i hånden, og synge med på "Skul gammel venskab ren for gå", det nu sådan en god sang at slutte af med. 

Nogle var interesserede i at høre hvorfor jeg var til stede, da jeg sad alene ved et lille bord.
Jeg forklarede jeg havde set tilbuddet på Facebook, og da jeg godt kan lide god mad og hygge, tænkte at det vil jeg opleve.

Årsagen til jeg er alene af sted er, at nok kender jeg en del mennesker men har for ofte fået et nej når jeg kommer med et forslag. Og når man får flest nej'er holder man op med at kontakte folk, fordi man på forhånd kender svaret.
Men folks nej skal sgu ikke holde mig buret inde i mit eget hjem, derfor tager jeg af sted alene, for jeg vil ud og have nogle gode oplevelser.
Folk kunne lide mit svar og mine grunde til at tage alene ud, og opleve livets mange glæder og fornøjelser.

Aftenen sluttede kl. 22:15, så kunne jeg komme hjem og komme i seng inden midnat. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar