søndag den 17. marts 2019

HØNSEGÅRDENS BOWLING.

Lørdag aften deltog jeg i Bowling aftenen, arrangeret af Personaleforeningen Hønsegården. 

Ude på HK Scan er der nye arbejdstider, hvor nogle har en 30 timers arbejdsuge fordelt på 3 dage med en 12 timers arbejdsdag , hvor de også skal på arbejde om Lørdagen, hvilket betød vores Bowling arrangement måtte foregå over 2 aftener. 
I sidste weekend var de 20 kollegaer af sted til Bowling, og i går aftes var vi samlet 32 kollegaer. 

Vores Bowling aften skulle foregå i West Bowl i Holstebro, i sidste weekend var der flere fra min afdeling der deltog. Men da havde jeg ikke tid til at være med, men jeg kunne i går hvor jeg så var den eneste fra min afdeling. Pyt med det ! Jeg fik så mødt en masse andre kollegaer fra de andre afdelinger, nogle jeg også trives godt med, så vi fik os en ganske underholdene aften. 

Jeg husker engang hvor vi var til Bowling hvor vi begyndte aftenen med at spise, og så bowle bagefter.
Det var møg træls, det føltes som at være på arbejde hvor man skal skynde sig at skovle maden i sig. Og så står man der bagefter med en fyldt vom, og har bestemt ikke lyst til at bowle. 

Denne gang havde de fået det vendt rigtigt, så vi begyndte aftenen med 1 times bowling, og så havde vi bagefter rigtig god til at sætte os ned i ro og mag og spise og feste og få lidt at drikke.

Jeg kom på hold med nogle hvor vi var totalt enige om, vi ikke var der for at vinde hverken VM eller DM, for så gode er der ingen af os der er.
Vi var der fordi vi ville have en hyggelig aften, og således blev vores spil. Vi skød nogle kugler ned ad banen, men gik ikke op i hvem der vandt, og da timen var forbi, kunne vi sætte os til rette ved bordet, og gå ombord i den store Buffet. 

Vi var nogle der blev enige om vi ville videre i byen da vi var færdige med at spise, og så fik jeg endelig lejlighed til at opleve Zwei Grosse Bier i Holstebro.

Der har jeg haft den holdning, at nu hvor vi har fået Hansis Bier Bar i Struer, behøver man da ikke længere at tage på Zwei Grosse Bier Bar i Holstebro, disse ord bliver jeg nød til at trække i mig igen.
For nok er der visse ligheds punkter mellem Zwei Grosse og Hansi, begge er opbygget som en krydsning mellem en Tyrolsk knaldhytte og et Kukkeur, og de køre halv pris inden midnat, og man kan begge steder booke et bord og en spiritus  pakke. Men så hører ligheden også op, for på Zwei Grosse kan man bestille sit eget køleskab.

Der kan jeg godt se at Zwei Grosse ikke er stedet man går i byen alene, for så vil man hurtigt føle sig, som den Lille Pige med Svovlstikkerne. Man vil føle sig ret meget uden for medens man kan stå og se, alle de andre har det skide skægt. 

På Zwei Grosse Bier Bar i Holstebro, skal man have sine venner med sig i byen. Og nu er mit mål jeg vil se om ikke det kan lade sig gøre, at få samlet en hel bordfuld.
Prøv lige at tænke sig, at sidde der rundt om et bord med vores eget køleskab fyldt op med øl, sprut, cola og hvad vi ellers kan lide at drikke.
Og så fester vi sgu, lige fra kl.22:0 dut til 
bageren åbner. 

Os der var samlet der i går aftes havde det også ret så sjovt, det gik sådan at det sidste tog til Struer var kørt.
Men en flink kollega fortalte at han bor på den anden side af Oddesundbroen, og derfor kun havde drukket en øl gennem hele aftenen. Han tilbød at køre mig hjem, nu vi alligevel skulle samme vej.
Det er jo en god kollega. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar