tirsdag den 19. marts 2019

DALLE VALLE I HOLSTEBRO.

En STOR Nyhed har indfundet sig i Vestjylland. 

Det var i 2007 Dalle Valle åbnede deres første restaurant i Fiolstræde i København, da havde jeg en profil på 40 Plus, og skulle mødes med nogle Københavnere.

Helt op i 2007 var Brunch noget vi Vestjyder kun havde læst om i Se og Hør, at det var noget de kendte og de rige gik ud for at spise. Og nu stod man så pludselig der i Dalle Valle i København, og jeg var imponeret over den store buffet.
Jeg spurgte forsigtig en tilfældig person som stod ved siden af mig, om man måtte tage af al den mad der stod der ? Ja, det måtte man i hvert fald !

Nogle år senere fik jeg en profil på Scor.Dk, og nu skulle jeg til Aarhus for at mødes med folk. 
Der havde Dalle Valle netop åbnet deres første Restaurant i Jylland, og det lå og ligger der stadig, i Bruuns Galleri. 
Der fik jeg lejlighed til at smage deres Aften Buffet, og Hold nu Bøtte; Det er lige så imponerende som deres Brunch. 

Derfor er det en glæde Dalle Valle nu har åbnet en Cafe i Vestjylland, ude i Holstebro i det gamle Føtex, der hvor Netto nu ligger. 

Jeg tog derud Søndag morgen til Brunch, var der kl. 10, og i går Mandag tog jeg derud igen til kl.16, for at få Aften buffeten.
Det er helt frisklavet mad flot stillet an, og det smager bare så godt. Man når ikke at smage det hele, ganske enkelt fordi man når at blive mæt inden. 
Personalet kan man kun rose, selv om vi er mange gæster og det skal gå lidt tjept, taber de ikke sutten. De sørger for der er en god stemning og at det er hyggeligt at spise på Dalle Valle. 

For en familie på 4 personer bliver det nok for dyrt at spise der dagligt, men for en person som lever single kunne det være alletiders. Fordi du ud fra buffeten selv kan sammensætte en sund, nærende og varieret kost, hver eneste dag. 

Nu vil jeg ikke tage på Dalle Valle hver eneste dag, vel. Fordi jeg ynder også at tage ud til Nørregades Køkken i Vinderup, og få Dagens Ret.
Og det er fordi jeg simpelthen ikke orker at skulle bruge lang tid på at stå i køkkenet for at tilberede mad, og bagefter stå med en sindssyg opvask.
Derfor køber jeg færdiglavet mad på frost, så som; pizza, frikadeller, karbonader, Mou suppe o.s.v. Det er nemt at tilberede, smager udemærker, og opvasken kan man nå at få bugt med  medens der vises reklamer i fjernsynet. 

Noget jeg vil droppe nu, er Dagens Ret fra Super Brugsen. De har jo ellers Dagens Ret til 35 kr., men jeg er nu ofte blevet skuffet over kvaliteten. Man kan lige frem se det ikke smager godt, og når det bliver øst op på tallerkenen, kan det også smages det ikke smager godt. 

Så når jeg dropper at købe Dagens Ret i Super Brugsen, bliver der råd til jeg lidt oftere, kan tage ud at spise på Nørregades Køkken i Vinderup, og Dalle Valle i Holstebro. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar