mandag den 4. februar 2019

SPRIT BANKO.

Hver Søndag tager jeg til Sprit Banko på Det lille Apotek i Struer, i Lørdags lancerede Irish Pub i Vinderup, deres version af Sprit Banko. Så er man nød til at opleve, om der er en forskel.

Nu havde jeg godt hørt at vi skulle have lun Leverpostej, inden vi kaster os ud i spillet. Men når man tager på Irish Pub til en hyggelig eftermiddag, dur det ikke at drikke øl på tom mave. Nu jeg alligevel skulle med toget købte jeg i kiosken sådan en gang mini brunch. 

Og ganske rigtigt, Irish Pub var vært med en omgang varm Leverpostej med brød og nybagte boller.

Nu var det første gang der afholdes Sprit Banko på Irish Pub, derfor var vi kun 15 personer til stede. Men jeg vil tro det vokser sig til en succes, for her er fine gevinster.

Der er en stor forskel på spillereglerne på Det lille Apotek i Struer og på Irish Pub i Vinderup.
På Det lille Apotek, vinder på en række: 1 øl-kort, og på fuld plade: 6 øl-kort.
Man kan vel formulere det på denne måde, at her rider vi ikke samme dag vi sadler.
På Irish Pub i Vinderup, derimod, når man knapt nok at få sadlen spændt om vommen på krikken før det går ud over stepperne, for her vinder man spiritus.

Der er også forskel på hvorledes tallene bliver råbt op.
Vi kender nok alle sammen:

  • Gamle Ole, det er 90.
  • Ølle, er nr. 11.
  • Nimmer Nutten, 19.
  • Og så den nye: Lange tasker, det er nr. 66.
Og så vinder man på 1 række, 2 rækker, og Fuld plade. 

Jeg sad da godt nok også i held,

Jeg vandt 10 shorts, og 3 store drinks + en del små skarpe til halsen. 
Og nu var der andre end mig som vandt, det udviklede sig til vi sad der Lørdag eftermiddag og fik stille og rolig gang i en lille fest som man ikke havde lyst til at forlade, men når man sidder og hælder indenbords bliver man sulten. Så må man et smut ind på Nørregades Køkken efter en Fransk Hotdog, og så er man klar til at feste videre.

Næstegang der er Sprit Banko på Irish Pub i Vinderup, er Lørdag d.23. Februar, og I kan da bide spids på jeg deltager.

I går Søndag tog jeg til Sprit Banko på Det lille Apotek i Struer, her har vi faste regler.
Ikke alene har vi faste pladser, vi sidder også med de samme personer. Det gør at det er hyggeligt at tage til Sprit Banko på en Søndag eftermiddag, at vi alle kender hinanden.
I går blev det rigtig hyggelig, der var nemlig en der gav kage.

Og så vandt jeg 7 øl-kort, et på Række, og seks på Fuld plade.
Efter som jeg deltager i Sprit Banko stort set hver Søndag, og ofte sidder i hæld. Betyder det at jeg nu er indehaver af, 34 øl-kort. 

På Det lille Apotek begynder vi ikke med at spise, det afslutter vi med.
Og i går fik vi varm Leverpostej og lune Medisterpølser.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar