søndag den 17. februar 2019

KAJ's FØDSELSDAG.

Jeg var inviteret til fest.

Irish Pub i Vinderup må jeg nok erkende er gået hen og er blevet mit stamværtshus, og når man kommer der ofte, lærer man alle de andre stamgæster at kende.
Og således fik jeg en invitation til Kaj's fødselsdag. 

Kaj fylder 50 år, og det skulle jo fejres.

Og jeg må da nok sige det var en meget flot fest han holdt, og den gode mand er jo blot en almindelig arbejdsmand, som til daglig arbejder i en gravko. 
Vi var 90 gæster samlet på Irish Pub det var venner, familie og kollegaer. Fra kl.18 til 21, kunne vi drikke alle de øl, vand og vin vi kunne på Kaj's regning. Og så var der smørrebrød, og til dessert et kaffe/kagebord. 
Oppe ved baren var der anbragt en klokke, når der blev ringet med den, skulle vi alle råbe : SKÅL KAJ !
En enkelt ringede på klokken, ikke kun fordi vi skulle sige skål, men fordi han ville holde en tale. 
En tale der er svær at gengive her, da den vil miste pointen. Fordi det var en tale fortalt på ægte Jysk dialekt og lune, der fik han alle 90 gæster til at grine så det sikkert kunne høres i hele Vinderup. 

Min gave til Kaj var en gaveæske med 3 spændende øl og  flødekarameller, han fik nu mange gaveæsker og købmandskurve. Så Kaj behøver ikke at rende til købmanden efter øl, de næste mange måneder. 

Efter kl.21 skulle der være livemusik, og det var vores smukke Vixen som skulle optræde med sit band. 
Folk der aldrig har oplevet Vixen før, var så imponeret og hun er Fandeme også god, det samme kan man kun mene om bandet.
Nu glæder jeg mig til om 14 dage, der skal jeg opleve hende igen, når jeg tager til Tartelet Festival i Hjerm. Der skal Vixen optræde mit sit andet band: UGLER I MOSEN. 

Jeg syntes at min propel kasket var passende til lejligheden, og tog den på. Kasketten har jeg for øvrigt ikke mere, der var en gæst i går aftes som ville købe kasketten for 100 kr., jamen så var den jo solgt. 

Oven på denne fest, Kaj's 50 års fødselsdag, vil jeg ønske at Irish Pub stadig eksistere om 4 år. For med det lækre mad, flotte fest og alletiders gode stemning, bliver det på Irish Pub i Vinderup, at jeg vil fejre min 60 års fødselsdag. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar