tirsdag den 27. juni 2017

SPANSK ÆGGEKAGE.

Lige siden Skipperkroen i Struer, begyndte at tilbyde mad for en flad tyver hver tirsdag aften, er jeg trofast mødt op.

Kun en enkelt gang, var der et andet tilbud der lød bedre.

Men det er et godt initiativ Skipperkroen gør, at tilbyde et billigt måltid mad, og så er det Margit som står i køkkenet og den kvinde kan altså lave mad som det skal smage.
Vi er mange der møder op hver tirsdag aften, det har udviklet sig til nogle gode venskaber der gør, det også bliver hyggeligt at deltage.
Det er ikke fordi vi drikker os i hegnet på en tirsdag aften, for de fleste af os skal op og på arbejde onsdag morgen, så det bliver kun lige til en enkelt øl til maden, og et par timers hygge mellem kl. 17 og 18:30.

I aften stod menuen på Spansk æggekage, hvorfor den er spansk aner jeg ikke, for der er sgu ikke nedlagt mange tyre for at give den ret smag. Der er flest øffebasser blandet med æg i denne ret, og et drys purløg.
Nå men det er ligegyldigt hvilket land der har lagt navn til denne æggekage, for man skal jo ikke snakke med den, og desuden smager æggekagen endda rigtig godt.

De næste 2 tirsdage må jeg desværre melde afbud til spisning, da mine gode venner Mona og Claus invitere på campingferie i Tyskland.
Jeg er slet ikke i tvivl om vi får en fed ferie, bl.a. vil vi til Hamborg og se den berømte Modeljernbane, og så finder vi ud af hvad vi ellers vil se.

Det er mit ønske at kunne være hjemme i Struer igen, om onsdagen i uge 28. For i uge 29 skal jeg begynde på arbejde igen, så er der et helt år til næste gang man får sommerferie. Og jeg skal have handlet ind til madpakken og der er helt sikkert også en tøjvask, og det vil jeg fandeme ikke bruge mine to sidste feriedage på. Kan jeg nu få de to pligter afviklet onsdag og torsdag, så kan jeg nå at få noget sjovt ud af fredag og lørdag, inden ferien er helt slut.
Hvad det sjov skal være har jeg ikke taget stilling til endnu, men det er helt sikkert, at det skal være sjovt.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar