søndag den 7. maj 2017

PIRAT BAR & SPRIT BANKO.

I denne weekend var jeg til Pirat Bar i Aarhus.

Tog toget til Aarhus, og som altid når jeg tager til Pirat Bar/ Scor dk.-fest, der finder sted om lørdagen tager jeg hjemmefra om fredagen.
Fredag aften skal jeg have min lille runde, til mine stamværtshuse i Smilets By.

Da min kuffert var bragt på plads på værelset på Hotel Cabinn, gik jeg tilbage til banegården, og videre til Bruun's Galleri, for at spise på DALLE VALLE.
Kun 122 kr. kom jeg af med, for at kunne forsyne mig fra den lækre buffet og en stor fadøl.
Efter at have spist, tog jeg på Die Kleine Bierstube.
Bierstuben i Aarhus, er et af mine stamværtshuse. Der får man kun tysk musik og tyske øl, og de øl har nogle sære navne, hvor jeg sagde til servitricen, at når man kan begynde at udtale navnet på disse øl korrekt, er det nok på tide at gå hjem.
Så galt gik det nu ikke, og jeg fik rundet et par værthuse mere, før det blev sengetid.

Da jeg stod op lørdag morgen, gik jeg igen op til Bruun's Galleri. Morgenmaden på Cabinn koster 70 kr., og fejler såmænd ingen ting. Men i Kvickly får man en morgenkomplet med et smurt rundstykke, en basse og kold kakaomælk for kun 25 kr. Jeg købte også en kop kaffe. Det er nu så hyggeligt, at sidde i den lille cafe krog ved Kvickly og nyde sin morgenmad.

Så gik jeg en formiddagstur og kom forbi en undertøjsforretning, hvor disse to piger gav den gas i vinduet. Det gav godt nok forskellige reaktioner, hvor man tydeligt kunne høre hvem der var røde feminister, og hvem der blot syntes det var en uskyldig begivenhed.
Feministerne råbte at det var kvindeundertrykkende, mens andre kvinder morede sig og syntes det var festligt, og vi mænd ku' jo godt li' synet af disse smukke unge piger.
Jeg sluttede min lørdags runde af med en dejlig kold fadøl på mit andet stamværtshus: Teater Katten, der ligger nabo til Cabinn.
Der er så hyggeligt på det værtshus der henvender sig til det modne publikum, længere henne ad gaden ligger et andet værtshus der tydeligt henvender sig til de unge, med billige fadøl og der er en værre larm.
På Teater Katten, kan man sætte sig mageligt til rette og lade roen falder over sig, det er nu skønt.

Så var det på tide at komme tilbage til hotelværelset og gøre mig i stand og klar til fræk fest.
Jeg skulle til fest i Pirat Baren.

Nu har jeg ikke set disse mennesker siden Oktober, så det var dejligt at se dem igen. Og som altid bliver man varmt modtaget.
Navnlig sætter jeg stor pris på kvinderne, og plejer at sige: At vi i Pirat Bar har de sjoveste kvinder. Og det ikk' engang løwn.
Hvor ofte kommer man ikke til en fest, hvor nogle kvinder græder når de har fået noget at drikke ?
Eller sure kvinder der kun vil skændes og diskutere kvindepolitik. Man kan også være uheldig at få en borddame, der kun kan tale om sine børn og om sygdomme.

De kvinder som kommer til fest i Pirat Baren, har en forbløffende evne til at lade hverdagen blive derhjemme, de tager af sted til Pirat Bar for at holde en fest, så det får vi.
Derfor er vores fester ALTID forførende, frække og festlige.

Næstegang jeg kan være i selskab med disse skønne mennesker, bliver d.1.Juli. Og det er lige i min sommerferie, så der tror jeg sgu jeg tager et par ekstra dage i
Aarhus.

I dag søndag skulle jeg med toget hjem igen kl.8:54, så kunne jeg nå en morgenkomplet i Kvickly.

Jeg skulle nå hjem og til Sprit Banko på Skipperkroen, nu har jeg været med mange søndage siden jeg blev medlem af Sparebøssen, og har da også været så heldig at vinde op til flere ølkort. Lige nu har jeg 20 ølkort, så der bliver til nogle sjove gratis aftner i min sommerferie.

Nå men i dag vandt jeg ingen ølkort, men pyt det var hyggeligt at være med.
Og i anledningen af at Sprit Banko nu holder sommerferie, var der efter spillet gratis røde pølser og en øl eller sodavand.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar