lørdag den 20. maj 2017

DET VAR GODT, AT SE SPAMALOT.

Fredag aften gik min tur til Musikteatret i Holstebro, for at opleve Musicalen SPAMALOT.

Nu var det for engang skyld en fredag med dejligt vejr, og Rock Nalle kom for at underholde i gågaden i Struer. Ham kunne jeg lige nå at opleve, inden jeg skulle med toget til Holstebro.
Rock Nalle er blevet en ældre herre, måske ældre end Gode Gamle Fru Olsen. Men den gamle tarmrenser kan sgu stadig rock n' roll, vi fik et par af de nye numre fra hans nye CD. Og så gik turen ellers ud til Fars Roemark i Skjern, og lige et par af de gamle rock hits fra 50'erne og 60'erne.

I Holstebro havde jeg bestilt bord på DET GAMLE APOTEK, og her fik jeg først en rejecocktail, og en bøf med Dijonsovs og bagt kartoffel.
Rejecocktailen var virkelig lækker, det var bøffen sådan set også, men det sidste af den var for rød til at jeg kunne døje det og måtte levne. Hvilket jeg også sagde til tjeneren, men jeg vover gerne pelsen en anden gang, og må jo så prøve nogle af de andre retter på det store menukort.

Kl.20:00 gik forestillingen i gang i Musikteatret: Spamalot.

Hvor var det godt at se Spamalot, i Guder som var de morsomme. Her oplever man danske artister, som i den grad levere Monty Pytons kulsorte humor så overbevisende lårklaskende grinebidder super godt gået.
Selveste John Cleese er også med dog ikke i egen høje person, men som Guds stemme.

Der er mange af dem som optræder man kan rose for en flot præstation, men særligt en må jeg fremhæve; Lars Hjortshøj.
Lars Hjortshøj har en scene hvor han skal optræde solo, med sang og dans.
Nogen stor sanger er han ikke, men får alligevel Tue Vest til at lyde som en hankat der bliver kastreret uden bedøvelse, og danse kan han også.

Det blev en fed fredag, så da jeg var hjemme i Struer igen orkede jeg ikke at tage på værtshus. I stedet tog jeg bare hjem og gik i seng.
Så kan det være, at jeg tager en lille smut i byen i aften.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar