fredag den 26. maj 2017

OPEN BY NIGHT I STRUER.

For engang skyld var der et flot varmt sommervejr til Open By Night i Struer, så jeg måtte da hellere fise ned i byen og se hvad de havde fundet på, af aktiviteter.

Først skulle jeg have noget at spise, og tog på Kastanje Cafeen. Her fik jeg en stor fadøl og et Stjerneskud. Jeg spurgte om jeg kunne blive fri for den kogte fisk ? Det kunne jeg, og fik i stedet to stegte fisk.
Hvor var det rart at få konstateret at man faktisk godt kan få lækkert mad at spise i Struer, det kunne tydeligt smages, at disse fisk ikke havde været en tur i det store oliekar, men var rigtig smørstegte på en pande. Som var de både lækre og velsmagene.

Der var lidt tid endnu til Open By Night gik i gang, så jeg kunne nå en fadøl omme på Skipperkroen. Skipperkroen deltog også i Open By Night i år, med en bod i gågaden. Der stod Margit og Mattias, og solgte fadbamser med sidevogn til 40 kr.

Jeg syntes nu ikke der skete det helt vilde til årets Open By Night, der var udstillet et par biler, og en traktor.
Så var der hoppeborg til ungerne, og et par boder med salg af pølser og fadøl.

Vores boghandler havde i dagens anledning, et skide godt tilbud.
Den store Amerikanske Kogebog med 500 klassiske opskrifter, normal pris : 399 kr. men denne aften var prisen kun 99 kr.
Det var hvad jeg fik købt, så kommer det store spørgsmål; om jeg nogensinde kommer til at smage nogle af disse 500 retter ?
Det er jo det her med at stå og lave mad til sig selv, det orker man ikke, slet ikke i hverdagene, og i weekenden, er det nemmere at tage på kro eller cafe og spise.
Hvis jeg skal forsøge at lave nogle af disse retter og få dem smagt, bliver jeg nød til at invitere gæster.

Til Open By Night var der selvfølgelig musik, ikke kun ham her med sin lirekasse. Han gjorde det ellers godt, men kunne nok ikke have trukket det helt store publikum til staden. Så var det godt man havde fundet noget større og bedre:
                                          THE GLAM
5 friske fyre der for længst er kommet over ungdommens vor, med en god humor og en fandens god musiksmag fik væltet hele gågaden.
De fortalte de kommer så langt nede fra Jylland, at de lige så godt kunne have talt Tysk. Og de ville underholde i 2 gange 45 minutter med al den fede rock 'n roll fra de glade 70'er.

Den eneste de sprang over var Suzi Q.
Men nu er der heller ikke nogle af de fyre der er små og sexet, og bandet består kun af mænd, sikkert derfor vi må undvære den lille pige der blev det helt store navn i 70'erne.
Men alle de andre fede bands fra dengang vi var unge kunne de spille: Slade The Sweet, Status Q, ja selv ABBA.

Fed rock i et solskinsvejr, giver en fantastisk god stemning og en øl tørst der må slukkes. Så Skipperkroen fik solgt mange fadøl og sidevogne.

Jeg vil håbe det ikke bliver den første, eneste og sidste gang The Glam har gæstet Struer. Dem bør vi absolut se igen, for de kan sgu skabe en fest.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar