søndag den 26. marts 2017

TRANSPORT MESSE 2017 I MCH.

Jeg ville gerne til Transport Messe i Herning Hallerne i år, Mona og Claus ville gerne med. Desværre har jeg ikke plads til overnattende gæster, men de har et helt hus i en landsby uden for Grenå, og så havde Mona printet de gratis billetter til Transport Messen.
Jamen så var det naturlige, at jeg i fredags kørte over til dem.

Jeg ankom lige omkring spisetid, men vi kunne da lige nå en øl inden vi satte os til bords. Mona havde lavet flæskesteg med hele pivtøjet, øj hvor det smagte godt, og til dessert home made chokolademousse.
Vi skulle jo tidligt op lørdag så vi gik tidligt til ro.

Da vi havde spist morgenmad lørdag, kørte vi stille og roligt af sted. Vi kørte ad motorvejen, så går det bare der ud af, og så var det ret spændende for mig, at vi skulle ud på den nye motorvejs strækning i Silkeborg. Det er flot det de har fået bygget der, men om jeg selv kommer ud på den motorvej tror jeg næppe. For jeg bryder mig ikke om at køre på motorvej, jeg vil hellere tage den med ro ad en stille landevej.

Vi nåede frem til MCH, og med de gratis billetter i hånden gik det som smurt med at komme ind.
Vi gik roligt rundt i de store haller og fik set alt det vi ville. Først alle de nye lastbiler, så udendørs og beundre de veludstyrede trucks.
Det er chauffører der virkelig gør noget ud af deres lastbiler, for dem er det at være truckdriver ikke kun et arbejde det er en livsstil.
Men for pokker al den tid det kræver og alle de penge lige så, for at holde sådan en lastbil kørende, det var nok ikke lige det jeg gad at spilde mit liv og mine penge på.
Så er de her radiostyrede lastbiler mere noget der tiltaler mig, de koster også nogle penge. Problemet er blot, at jeg ikke har nogle tekniske begreber, så skulle jeg være med der, ville det kræve jeg kender en som kunne bygge en lastbil til mig.
RC TRUCK var også med på messen, og i år havde de masser af plads at boltre sig på.
For Fanden som ser det hyggeligt ud, at en flok raske drenge mellem 12 år og 90 går rundt og morer sig med deres legetøj. Jo det tiltaler mig, det kunne da godt være man skulle overveje hvordan man kommer med.
Claus er ikke længere lastbilschauffør, nu er han skolebus chauffør. Så Claus var interesseret i, at se de nye busser. Og han drømmer om at få lov at kører med skolebørnene i en ledbus.
Vi sluttede vores tur til Transport Messen 2017 i MCH af med, at kigge på veteran lastbilerne.

Så var det slut, og turen gik tilbage til Grenå.
Nu havde vi ikke fået noget at spise siden morgenmad, udenfor Aarhus ligger der en grill der hedder Marguerit Grillen, der gjorde vi hold og fik noget godt grill guf.

Nu gik turen over Mols Bjerge ad grusveje og smalle landeveje
og hjem til Mona og Claus, hvor aftensmaden stod på gryderet med kartoffelmos.

Så fik vi planlagt Pinsen, hvor vi tager af sted sammen til København, vi vil over og deltage i Tyrolerfesten.

I dag kørte jeg hjem ad igen.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar