onsdag den 15. marts 2017

DEN ER HELT GALT MED MIT ASTMA.

Jeg har længe haft det sådan at jeg nemt bliver forpustet, og må hive efter vejret. Der har også været en anelse synsforstyrrelse, hvor jeg bare har tænkt, jeg nok har siddet lidt for længe med mine læsebriller på.

Men på det seneste har der været noget svimmelhed, og jeg føler mig træt. Så her til aften ringede jeg til vagtlægen og forklarede situationen, jeg skulle kigge der ud til Holstebro.

Da jeg kom derud var der heldigvis ikke ret mange patienter i venteværelset, så jeg kom til med det samme.

Jeg forklarede lægen hvordan jeg har det, og hun fortalte det skyldes mit Astma og min alder.
Se ! Det husker jeg min daværende læge Ole forklarede mig for flere år siden, at når jeg nærmer mig de 60 år, vil der ske en forværring af mit Astma.
Jeg havde en onkel som også led af Astma, og da han nærmede sig de 60 år blev hans Astma forværret, alle de piller og spray han skulle tage dagligt, blot for at kunne trække vejret.

Vagtlægen lavede en hjertediagram på mig, mit hjerte fejler intet, men jeg har forhøjet blodtryk.
Det skyldes alt sammen Astma, at der ikke kommer luft nok rundt i kroppen. Det giver svimmelhed, gør mig træt og gør at mine ben nogle gange føles tunge.

Så hun har sygemeldt mig de næste 2 dage, så jeg kommer først på arbejde igen på mandag.

I morgen skal jeg op til min egen læge, hvor der skal tages blodprøver, og der skal måles hvor meget luft jeg har i lungerne.
Og så skal jeg have noget mere medicin.
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar