søndag den 12. marts 2017

FJAND GÅRDBUTIK BØD PÅ BRUNCH.

Normalt foretrækker jeg brunch om lørdagen, da jeg ser brunch som en optakt til at der skal ske noget festligt. Og er ikke så vild med det om søndagen, da det er trist man bag efter så småt skal begynde at gøre sig klar til at gå i seng, fordi det snart er mandag morgen.
Men når det ikke kan være anderledes, at mange steder foregår brunch om søndagen, må man jo se at få det bedste ud af det, trods alt.

Jeg læste i avisen, at nu hvor Fjand Gårdbutik åbner op igen efter en kort vinterferie, indbyder de til Søndags Brunch d.12.Marts. Pris 150 kr.
Jeg skrev en mail, at det ville jeg gerne med til.

Nu har jeg haft to weekender lige i røven på hinanden, med lidt for meget fest. Så denne weekend har været en stille og rolig weekend, hvor jeg kun lige var på Skipperkroen, og smide penge i sparebøssen. Så altså har jeg kun fået en øl.

Så i dag på en søndag hvor solen skinner, og man ingen buler har i kasketten, kørte jeg hjemmefra i god tid.
Jeg kørte ud til Bovbjerg hvor der ligger et minimuseum, lige der hvor man går ned til vandet.
Det er faktisk et ganske interessant museum at besøge, hvor der for øvrigt er gratis entre, og døren står piv åben.

Her fortælles der om Bovbjerg helt fra istiden, og  om dengang byen havde fin besøg af Kongen, og da Bovbjerg Badehotel fandtes. Og om et uhyggeligt skibsforlig, der fandt sted en kold November aften i 1902.

Jeg måtte videre, og ankom til Fjand Gårdbutik til kl.11.

Det er en meget elegant brunch buffet der blev budt på til 150 kr., med flere hjemmelavede specialiteter, og noget man kender.

Der sad nu flest kvinder ved bordene, men jeg blev opfordret til at sætte mig hos et ægtepar. De var noget finere end mig, så vi havde ikke så meget at tale om.
Nå ja, så jeg spiste bare min mad, og da jeg var færdig med at spise, kørte jeg hjemad igen.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar