lørdag den 10. september 2016

STRUER FORSYNING HOLDT ÅBENT HUS.

Lørdag d.10. Sept, fandt der et åbent hus arrangement sted, hos STRUER FORSYNING.

Når der finder udendørs oplevelser sted plejer vejret som regel at vis sig fra den værste side, men på denne lørdag i September, havde sommeren fundet vej til byen.

Ved Struer Forsynings hovedkvarter i Jyllandsgade, var der besøg af racerkøren Morten Dons, så man ku' se hans bil.

Og så var der informationsmøder om hvorledes man producere strøm og varme, om vedvarende energi, og el-biler.

Og et møde hvor man kunne høre mere om:

Det har jeg nu installeret på min PC, på Forbrugerweb kan jeg følge med i mit forbrug af strøm, varme og vand.

Der var jo også en pølsevogn, hvor jeg fik et par røde pølser inden jeg skulle videre.

For nu skulle jeg om på havnen hvor der var rundvisning på Rensningsanlægget.
Her lugter der mere af lort end lagkage, men det var nu meget interessant at se hvordan et rensningsanlæg fungere.

Personen der stod for rundvisningen fortalte om de på et tidspunkt oplevede at folk smed deres tøj i WC'et, og det stopper omgående rensningsanlægget. I sådan en situation skal de sende en medarbejder ned i lortet og samle det ulækre tøj op, det samme gælder med vatpinde, og tamponer og bind, dem skal de håndsortere fra.
Alt sådan noget SKAL man lade være med at smide i sit lokum, et lokum skal KUN bruges til det et lokum er beregnet til.

Min tur rundt i Struer sluttede jeg af ved EL-værket.

Her blev vi oplyst om hvor meget strøm der løber igennem de store master. Og man fik set el-tavlen hvorfra de kan styre alt el i Struer.
Så viste han en knap og fortalte at hvis han trykker på den, skaber han omgående panik ovre hos Løvbjerg. Med den knap slukker han al strøm i butikken.

Min lørdag sluttede jeg af med at køre ud til Humlum Kro, hvor jeg fik noget lækkert at spise.

Så ned til LARSEN og købe guf, og hjem og se VOICE JUNIOR på TV-2.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar