onsdag den 3. august 2016

TIRSDAGS SHOPPING I AARHUS

En af de mange fordele ved at være single er, man kan stå op tirsdag morgen og så have lyst til lige at smutte en tur til Aarhus, og så bare tage afsted. Det kunne ikke lade sig gøre hvis man levede i et parforhold, så havde man aldrig fået lov til at tage afsted, og så skulle man bruge hele dagen på at besvare sure stikkende spørgsmål.

Gudskelov er jeg SINGLE, så jeg skal ikke spørge om lov, skal ikke besvare sure spørgsmål, og skal ikke stå til regnskab. Med andre ord, jeg er fri og kan gøre lige hvad jeg har lyst til når lysten melder sig.
Og da jeg stod op i går morges havde jeg lyst til at smutte en tur til Aarhus, først ringede jeg til ARRIVA. De har et tilbud der hedder en en-dags billet til 119 kr., hvor man kan rejse ud og hjem på samme billet.
Jeg fortalte jeg har et rejsekort og spurgte om det tilbud også gjaldt på kortet, men det gør det ikke, hvis jeg bruger rejsekortet kommer jeg til at betale fuld pris for rejsen. Så jeg skal købe billetten på Arriva s hjemmeside, det er nemt nok, så ligger billetten på telefonen.

Jeg tog af sted ved 9 tiden, og da jeg ankom til Aarhus, lagde jeg ud med Brunch hos DALLE VALLE. På sådan en tirsdag formiddag hvor alle andre er på arbejde, der smager Brunch saft suse mig godt.

Så hen til værtshuset HOS ANDERS, og få en iskold fadøl. Det var lige holdt op med at regne og solen brød frem fra skyerne, det var en god fornemmelse at sidde udendørs og nyde sin øl.

Nu var jeg klar til at shoppe, først hos ! Solid.

Her fandt jeg denne skjorte til 250 kr.
Det var en frisk pige der ekspederede mig, og hun spurgte om ikke også jeg kunne bruge en T-shirt.
Nej det vidste jeg nu ikke, men hun fandt nogle frem 100 kr. stykket.
Så jeg valgte disse to.
Et par nye bukser kunne jeg også godt bruge, dem fandt jeg hos Wagner.


2 par jeans til 600 kr.

Jeg sluttede turen i Aarhus af, på Der Kleine Bierstube, med et par gode tyske øl.

Da jeg kom hjem til Struer, syntes jeg ikke jeg ville slutte dagen af i pølsevognen, Så det blev DEN GLADE PINGVIN, hvor jeg fik en gang Pindebøf og en fadøl.

Det var ikke mange penge jeg fik brugt, 1000 kr. på tøj, og lidt håndøre på mad og øl.
Så der kan godt blive råd til en sjov tur til Holstebro i morgen torsdag.

Det er fandeme mange år siden jeg har været i byen en torsdag, ikke siden dengang man kaldte torsdag mini-fredag.
Og min ferie slutter på fredag, så er der et helt år til man får sommerferie igen. Så jo for Fanden, jeg vil ud og drikke øl på torsdag.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar