søndag den 24. april 2016

STILLE ST.BEDEDAGS WEEKEND

Det blev nu bare en rolig St.Bededags weekend, det er nu også meget rart lige at stoppe op og slappe af. De næste mange weekender er fuld optaget, hvor jeg i de næste tre weekender i træk skal udenbys og sove. Det ser også ud til alle weekender i Juni er optaget, så er jeg spændt på hvor og måske med hvem jeg skal fejre Skt.Hans.
I år sker jo det herlige, at Skt. Hans aften falder på en fredag. Jeg håber virkelig det så bliver en dejlig lun sommeraften, så man kan nyde at aftnen endelig kan fejres en fredag aften, der oven i købet er en lønningsdag.
Endnu er Sankt Hans aften ikke planlagt, men noget skal der ske.

Store Bededag i fredags brugte jeg formiddagen på tøjvask, om eftermiddagen kørte jeg en tur over Oddesundbroen.

Gjorde et hold ved Floulev Centret, her holder en masse kræmmere til. Det må nu godt nok være nogle trælse weekender disse mennesker oplever, at stå i det center hver weekend uden at få tegnebogen fyldt.
Jeg tipper på de har større udgifter til at købe varer til deres boder, end de har indtægter af at sælge deres varer. For det er varer der ikke lokker pengene ud af folks tegnebøger.

Jeg kørte videre op til Nr.Vorupør, hvor jeg i Vesterhavs Cafeen fik et lækkert måltid mad med en fadøl til, og en is til dessert.

Lørdag skulle jeg omkring og hente min mor vi skulle afsted til konfirmation, hos familien i Viborg.

Festen skulle foregå hjemme hos dem privat, her var et stort telt slået op i baghaven. Vi var omkring 60 mennesker samlet i teltet, så selv om vejret ikke var i festhumør påvirkede det ikke stemningen, for der var bestemt en lun feststemning inde i teltet.
Knægten fik nogle flotte gaver og mange penge, og en flot fest hvor der ikke manglede noget. En velsmagende tre retters menu, samt kaffe/kagebord, og skrub-af-mad det var hot dogs.

Jeg fik nogle gode samtaler med mine mange kusiner, det var ellers dem der for nogle år siden, ærligt og direkte sagde til mig: At de ikke har brug for mig, da de er så mange i forvejen.

Min moster og onkel fik 9 børn som nu er blevet voksne og selv har fået børn, og deres børn er gået hen og blevet så gamle at de nu er begyndt at få børn.
Så selv om det var en hård besked at få, kunne jeg alligevel godt se de havde ret. De er så mange og har deres eget familie netværk, mens jeg kun er single. Og så er der også det at jeg kun er adoptivbarn, hvilket i teorien siger, jeg har en familie men i praksis har jeg ikke. For de er i ægte familie med hinanden mens jeg er uægte, så i princippet har de ingen forpligtigelser over for mig og jeg har ingen forpligtigelser over for dem.
Derfor havde jeg slået mig til tåls med, at de er nogle mennesker jeg ikke skal have nogle forbindelser til. Og det var netop det der var grunden til jeg sagde ja til invitationen til denne konfirmation, for jeg sagde til min mor, at det jo så er sidste gang jeg skal se den familie.

Men der blæser åbenbart nye varme vinde, for nu ville de pludselig gerne tale med mig. Og de syntes også at vi skal mødes igen, og så skal vi have samlet hele familien til en stor tante/moster/onkel/fætter/kusine fest, hvor vi også får hilst på hele den nye generation i familien.
Helt sikkert det bliver fedt! Og jeg vil glæde mig til at vi skal finde tid til at mødes, og ikke mindst at få planlagt den store familiefest.

I dag er det søndag, jeg stod op ved 7-tiden og ville en tur i Bilka.

For jeg kan nu bedst lide at tage i Bilka søndag morgen, der ved 8-tiden inden alle mennesker vågner og strømmer til. Så er der nemlig god plads og ikke alt for mange skrigene unger i butikken.
Bilkas rundstykker gider jeg sgu ikke så da jeg havde fået handlet, kørte jeg om til den bedste bager i Holstebro. Det er ham ude på Viborgvej, der kan jeg nu også finde på at starte bilen blot for at hente en kage til min aftenskaffe, af den simple grund at det er bagværk af høj kvalitet.

Jeg fik købt et par rundstykker og en Københavnerbirkes, og hjem og nyde en hyggelig søndag morgen i selskab med Go' Morgen Danmark på TV-2.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar