fredag den 27. november 2015

ET PAR NYE HJEMMESUTTER

Det var nu herligt vi fik fyraften allerede ved 10-tiden, 2 timer før normal fyraften, og så lige på en Black Friday.
Det skulle da fejres ! 

Hurtigt hjem og i bad få rent tøj på, og så ud af døren, ned på stationen og med toget.
Trods regnvejr valgte jeg at tage til Holstebro, i stedet for Herning Centret.

www.raadhuskælderen-holstebro.dk

Her ville jeg for engang skyld smage en frokost i Rådhuskælderen.

Jeg fik et stykke med røget ål, og en bøf med bløde løg og spejlæg, samt en øl og en snaps.
Der kommer jeg gerne for at spise igen en anden gang, for det var godt nok lækkert, og så til en rimelig pris.

Men jeg skulle jo ud og kigge på det her SORT FREDAG 

Nede ved springvandet var der opstillet nogle små Jule hytter, i den ene kunne man få gløgg og æbleskiver. Herligt lige at stå i ly for regnvejret.

Et par indkøb fik jeg klaret. I skoforretningen fik jeg købt et par hjemmesutter.
 Det er tiltrængt med et par nye hjemmesko, efter som de gamle er ret så slidte.
 D. 19. December skal jeg til Julefrokost i København, det er med Scor.dk.
Og de forlanger man tager pænt tøj. For som de så rigtigt siger, når nu pigerne gør lidt ekstra ud af sig selv til sådan en aften, kan vi mænd ikke være bekendt blot at komme i et par tilfældige bukser og en T-shirt.
Vi kommer ganske enkelt ikke ind til Julefrokosten, hvis ikke vi også gør noget ud af os selv.
Et jakkesæt har jeg fået købt for et stykke tid siden, men der manglede prikken over i'et.
Det fik jeg købt igår, slips og skjorte. Så nu er jeg ekviperet til en Julefrokost i selskab med frække københavner tøser, d.19. December.

Lidt tørstig bliver man jo nemt, når man sådan render rundt i en gågade.
Derfor lagde jeg vejen forbi Bierstuben, hvor jeg fik en fadøl. Kun den ene for jeg skulle jo videre.
Men hvor der er indtægter er der også udgifter, så da jeg kom op til Fox And Hound, måtte jeg ind og lade vandet. Så bliver man nødt til, også at købe en øl der.

Her mødte jeg en kær gammel kollega fra dengang jeg var på B&O, jeg har ikke talt med hende siden dengang. Så det var sgu lidt sjovt, for hun var jo med til min 40 års fødselsdag, det er 13 år siden.
Hun er ikke længere på B&O, men er nu ansat på en køkkenfabrik. Og jeg fortalte om mit liv efter B&O, at jeg har været skraldemand, og var også på en køleskabsfabrik i Viborg. Men er nu på fjerkræslagteriet i Vinderup.

Hun var i byen i Holstebro sammen med sine venner, så dem skulle hun over og sidde hos igen. Vi må jo se hvornår vi løber på hinanden igen.

På vej op til banegården, tog jeg en tur gennem Nørreport Centret. Og her kunne jeg ikke stå for disse nisser, 20 kr. pr. styk.

Så var det tid at komme med et tog hjem til Struer, jeg ville nå hjem og se Finalen i Vild med dans.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar