søndag den 9. august 2015

TUR TIL RANDERS

Med det gode vejr besluttede jeg mig for at køre hjemmefra, så jeg kunne nå en tur i Randers Storcenter, inden jeg skulle booke ind på Vandrehjemmet.

I Randers Storcenter var der nu ikke så mange mennesker, som der ellers plejer at være.
Det var nu meget rart, for selvom det kaldes Storcenter er det nu ikke så stort igen.


Jeg fandt da et par pæne skjorter og denne kasket der koster 250 kr, men så er det også med det rigtige logo.

Så var klokken blevet 14, og jeg kunne booke ind på Vandrehjemmet.
Det er nu meget nemt, jeg havde booket og betalt værelset via nettet, og havde modtaget det nummer jeg skal bruge for at låse ydredøren op.
Indenfor hang en seddel med mit navn og det værelse jeg havde fået, døren til værelset var åben nøglen lå indenfor på skrivebordet.
Den her gang valgte jeg et værelse med toilet og bad, men uden sengetøj, håndklæder og morgenmad.
Prisen er nogenlunde den samme som et hotelværelse på Cabinn, men kan overhovdet ikke måle sig med kvaliteten på Cabinn.
Men for en enkelt overnatning, er det godt nok.
Jeg gik en tur ned i Randers by, og her var der folk. Det er jo Randers Uge i denne weekend, så der var masser af mennesker i gågaden. Og de sad i det gode vejr og hyggede sig, med fadøl og live musik.
Ovre på havnen var der et stort telt sat op, hvor der skulle være Oktoberfest. Og i en gade var der endnu et stort telt, og her skulle Diskofil optræde.
Dem ville jeg nu gerne opleve, men jeg skulle jo til Fræk Fest i den loge jeg er medlem af på Scor.dk.
Efter jeg havde fået noget at spise, gik jeg ud til Vandrehjemmet igen. Kom i bad og fik mig klædt om, og så afsted til fest.

Det var nu hyggeligt at se de mennesker igen, og som altid har vi bare en skæg aften på Cafe Springborg. 
De har en alletiders DJ som virkelig forstår at sætte Fut i 17-0-dut.
Han blander country og disko, lidt heavyrock også noget man kan synge med på.
Vi sang med på Tørfisk VLTJ, og så den om en Volvo B 18-210 med teaktræ omme bag i.

Ved 1-tiden smuttede jeg ud på Vandrehjemmet, det var til at komme til ro.
Og her til morgen fandt jeg en bager, inden turen gik hjem til Struer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar