lørdag den 29. august 2015

AARHUS FESTUGE 2015 (kap.one)

Da jeg så programmet for Festugen i Aarhus, var jeg ikke i tvivl om hvad der skulle ske.

Så da jeg fik fyraften igår, var det hjem og i bad, få pakket en lille taske, og så op og med toget til Aarhus. Jeg havde booket et værelse på Hotel Cabinn, så da tasken var smidt ind på værelset, var det ud at se på Festugen.

Lige rundt om hjørnet var der tilbud på Chili Con Carne for en flad 50'er.

Henne på Telefontorvet ved værtshuset HOS ANDERS, var der opstillet et festtelt.
Her var der fut i festen, med et orkester jeg ikke husker navnet på, men de ku' den onde lyne mig, høvle noget orn'lig rock 'n roll af.


I teltet fik jeg selskab af Annemarie og Bjarne, som var i Aarhus fordi de i aften (lørdag)) skulle til det her 90'er fest, men de ville osse lige opleve festen Hos Anders.

Så pludselig stod der en flok smukke unge tøser i teltet, de kom ikke tilfældigt forbi, men var der i anledningen af
det lokale bryggeri Ceres Nyhed:
Top Classic. Så der var gratis øl til alle i teltet.
Tøserne havde også nogle musikere med, de spillede de sange man kan li' at synge med på. Hele teltet sang med på Himmelhunden, Volvo B 18 210, og lige et par numre mere.

Endelig gik det band på scenen, der er årsag til jeg tog til Aarhus.
Johnny Horsepower. De tre drenge har succes world wide, ganske forståeligt. For de kan spille Johnny Cash, ikke bare en tandløs udgave, men fandeme så prof, at the Good old Johnny sidder oppe på sin sky sammen med The King of Rock 'n roll Mr. Elvis, og headbanger.

Jeg oplevede Johnny Horsepower, da jeg i januar var i København til festen i anledning af Elvis 80 års fødselsdag. Jeg blev så begejstret, og det blev jeg også igår i Aarhus.

Da koncerten var forbi gik jeg hjem på hotellet igen, ikke fordi jeg var blevet fuld kun lettere beruset. Men fordi jeg ville hjem igen i dag (Lørdag)
Men på fredag tager jeg til Festuge igen, og der bliver jeg til søndag, fordi jeg skal til Pirat fest lørdag aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar