søndag den 2. august 2015

FUR BRYGHUS

I sidste weekend var vi samlet til fest, hos min kære kollega Anette, og i denne weekend skulle vi samles igen.
Vi skulle til koncert ved Fur Bryghus.

Men Anette syntes ikke man kan tage afsted på tom mave, derfor var vi inviteret til brunch og skulle være der ved 10-tiden.
Sikke nu en flot brunch buffet hun serverede for os, der blev lidt til overs af kiksekagen.
Hun lagde et stykke til side til mig, som jeg kunne få med hjem. Det er jo ikke en kikset kage at nyde til sin aftenskaffe.

Lidt over 12 skulle vi afsted til Fur, søster og svoger skulle ikke med, men svoger ville køre os til Fur. De har en Dacia med plads til 7 personer.

Vi havde købt V.I.P billetter hvilket betød, at hvis det skulle regne kunne vi sidde i V.I.P teltet og opleve koncerten. Men Gudskelov var vejret tåleligt, så vi kunne slå vores stole op på græsplænen.
Første band på scenen var GRAND PRIX HITS, de gik på på slaget 14.
Hvor må det være et utaknemmeligt job at være det første band, publikum er lige dukket op og er stadig ædru.
Og det er Fanden Brodere Mig nemmere at gøre en Lolitadukke klar til at blive kneppet, end at få en samling ædrue danskere til at turde bare at klappe med på rytmerne til den gode musik.
For de var virkelige gode, og vi fik alle de gode gamle danske Grand Prix hits.
De næste på scenen var ANNE DORTE OG MARIA. 
Se nu havde folk fået nogle øl og genertheden var væk, så de to damer havde langt større succes med at få folk til at synge med, og danse.
Det var blevet spisetid, vi skulle op i V.I.P teltet.

Der var tre slags kød, en slags sovs og kartofler og salat og brød.
Jeg kunne godt se, at det meget røde kød skulle jeg ikke have på min tallerken. Og jeg ku' da osse se, at der var flere der levnede det røde kød.
I stedet fik jeg kalkun og svinekam, og det smagte ganske udemærket.

Da vi havde spist, var der igen musik oppe på scenen. Det var SONJA HALD. Et lokalt band, der spiller typisk P3 rock der ikke egner sig til en festival hvor folk drikker øl. 
De hører mere hjemme i Pusher Street på Christiania eller oppe i Thylejren.
Mens de spillede kunne jeg få dessert, i pandekagevognen bagte de de lækreste pandekager, og jeg købte en med honning, rent guf.

Så gik Lis Sørensen på scenen. Hun havde nok passet bedre ind i eftermiddags fladen, det havde været bedre at det var nu vi skulle have haft Grand Prix hits, for så var der virkelig kommet gang i festen.

Nu var vi nået frem til aftnens sidste band:
INFERNAL. Med lille lækre Line Rafn, som ikke syner af meget oppe på den store scene.
Men for Sørensen hvor hun da når udover scenekanten, i selskab med Paw og de sexet dansepiger.
De fik gang i festen, med flot lysshow og deres kendte hits som måske ikke lige egner sig til fællessang, men så kunne man da ryste røv til de knald hårde rytmer.

Koncerten var forbi, og svoger kom og hentede os.
Hjemme hos Anette fik vi røde pølser inden sengetid.
Vi talte om at til næste år vil vi igen til koncert på Fur, og jo, jeg tror godt de kan regne med at jeg vil med.
For koncerten ved Fur Bryghus, er jo blot en mini festival eller mere bare en havefest.
For der er kun plads til 1000 publikum. Og dem man sidder omkring, møder man på toilettet, ved baren, og vi bliver fulde sammen. Og da der heldigvis ingen ballade er, betyder det at der er en god og hyggelig stemning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar