søndag den 12. juli 2015

SMID VINTERFRAKKEN VI TA'R PÅ BAKKEN

På Facebook havde jeg arrangeret et event, en tur til Bakken. Kun 3 havde tilmeldt sig.

Den ene er Henning, som jeg kender her fra Struer, i fredags hvor vi skulle afsted, kom han og hentede mig da vi havde aftalt at køre derover i hans bil.
Trafikken gled lige så fint afsted, hvilket betød vi var fremme ved vores hotel under 4 timer efter vi var taget afsted, og så holdt vi to tissepauser undervejs.

Vi skulle bo på Hotel Cab Inn City, der ligger bagved Tivoli, og Henning kunne få plads til sin bil i P-kælderen.
Jeg gik med en lille bekymring for om vi skulle dele værelse, for da jeg bestilte værelse var der kun et tilbage. Men Henning havde selv ringet og var heldig at få sit eget værelse.
Det er nu også bedst når man skal være der en hel weekend, at man har hvert sit værelse.

Da vi havde fået pakket ud, var der støv i halsen. Så vi gik en tur, og fandt The Old English Pub, hvor vi fik en tiltrængt iskold fadøl.

Så var det tilbage til hotellet for at tage imod de to andre.
Det er Mona og Claus.
Mona har jeg kendt igennem mange år, lærte hende at kende da jeg havde profil på 40 plus, og Claus er hendes kæreste.
Men jeg gik sammen med nogle personer der ikke mente vi skulle snakke med Claus og Mona, hvilket jeg indordnede mig under. Disse personer er nu helt og aldeles ude af mit liv, for altid, hvilket betyder jeg i dag er et frit menneske. Så der er ikke længere nogle der bestemmer hvem jeg må være venner med, og snakke med, det bestemmer jeg sgu selv.

Derfor var jeg glad for at Mona og Claus tilmeldte sig, min tur til Bakken.

Nå men da de havde pakket ud, skulle vi ud og have noget at spise. Claus kender et sted hvor man får store bøffer, og det skal jeg da lige love for de var store, møre og velsmagende, uden at være svinedyre.

Derefter var det en tur i Nyhavn på Hong Kong , og for ikke at halte hjem til hotellet, blev det til en øl til hvert ben.
Og så købte jeg denne T-shirt.
Lørdag morgen stod vi op og tog på Lagkagehuset , hvor vi spiste morgenmad.
Vejret var så flot, at vi der besluttede os for at før vi tog på Bakken, ville vi på en Kanalrundfart.
Det blev en travetur gennem Strøget om til Nyhavn, og så ombord på en af bådene.

I det vejr blev det er hyggelig sejltur, hvor vi fik set København fra søsiden.
Da vi kom i land igen var vi sultne og tørstige, og fandt frem til Hyttefadet .
Jeg bestilte en Bøf med spejlæg, de andre fik noget andet, men vi ville alle have en stor fadøl.
Det var noget godt mad vi fik, og hende tjeneren der tog sig af vores bord, hun var sgu glad for os, hun er en lyshåret pige med det sødeste smil. Så hun tjente nogle gode drikkepenge.

Så var det tilbage på hotellet og blive nettet, og så afsted til banegården og med S-tog til Klampenborg.
Her fra gik det med hestevogn ind til Bakken, hvor vi satte os på
Og fik en øl.

Tid til en gå tur hvor vi fik set Bakken, og det vi var der for:
At se Korsbæk på Bakken.
Det må jeg sige, var en oplevelse af de gode. Sjovt at se de huse og nogle af de personer man kender fra TV-serien Matador.
Her fik jeg købt en T-shirt. Man kan nemlig købe T-shirts med kendte sætninger , fra Matador.

Så tilbage til Den Hvide Hest, hvor vi fik stegt flæsk med persillesovs, og 4 store fadøl.

Meningen var vi ville med S-toget tilbage til København, men for fanden en kø ved billetautomaten.
Henning er gammel Taxavognmand, så han spurgte en taxachauffør om prisen. Vi kunne komme til København for 290 kr. Fint sagde jeg, den taxa giver jeg.
I København steg vi af på Vesterbro, hvor vi fik en god nat øl på The Old English Pub.
Da vi stod op her til morgen var det blevet tid at sige farvel.

Jeg er fuldt ud tilfreds med mit Event, det gik som det skulle. For der var jo ikke nogen af os der var boss, vi gik bare stille og roligt afsted og fik set det vi ville og nået det vi skulle.
Dog fik vi ikke oplevet Bakkens sangerinder i Bakkens Hvile, billetterne var udsolgt.
Men dem må vi se ved en anden lejlighed.

Og jeg er glad for at genoptage venskabet med Mona og Claus, vi passer skide godt sammen. Jeg skal over til Grenaa og besøge dem til efteråret, jeg tror vi kommer til at ses af og til.
Jeg er også glad for at Henning og jeg fik talt sammen.
Når jeg til september er færdig med at betale mit billån vil jeg ligge penge til side, så jeg kan få råd til en tur til Thailand næste vinter. Henning kender Thailand, så det kunne jo ske vi skal afsted sammen.

Vi kunne køre fra København ved 8 tiden i morges, turen gik godt, så vi var i Struer ved frokost tid.