søndag den 5. juli 2015

FRÆKKE TØSER I AARHUS

I den overstået weekend har jeg været i Aarhus, for at deltage i PIRAT LOGE fest.

Nu hvor jeg holder sommerferie, tog jeg afsted i fredags så jeg kunne opleve Aarhus på egen hånd.

Som altid når jeg er i Aarhus, bor jeg på Hotel Cabinn.
Og denne gang valgte jeg Penthouse værelset, det er kun en anelse dyre, end de andre værelser. Men der er lidt mere luksus, og det ligger oppe på øverste etage.
Lige ud til Åen, og med en fantastisk udsigt over Aarhus.

Jeg ville ud og kigge på byen, gad ikke bruge tid på noget særligt at spise, så det blev bare til en pizza slice.

For jeg ville et smut forbi mit stamværtshus:
DIE KLEINE BIERSTUBE.

Her stod en rigtig køn blondine bag baren, og som hun da fylder sin Heidi kjole med ynde. I første omgang troede jeg hun var fra Sønderjylland, hendes måde at tale dansk. Men hun er ikke sønderjyde, men er født og opvokset i Berlin og flyttede for nogle år siden til Danmark, og det er derfor hun taler Dansk på en sjov facon.

Hun syntes godt om teksten på min T-shirt, men kunne tydeligt hører jeg ikke er Århusjaner, og spurgte hvor jeg kom fra ?
Jeg fortalte hende jeg er fra Struer, og om hvorfor jeg er i Aarhus at jeg skulle deltage i en fest lørdag aften. Men der skulle også være tid til min egen Aarhus tur, med et besøg på mit stamværtshus, og derfor var jeg her.

Om jeg også kom på de andre værtshuse i byen ? Jo jeg plejer da lige at gå en runde, men det er Die Kleine Bierstube der er mit stamværtshus.
På Bierstuben er der en god stemning, og du kan kun købe Tysk øl og lytte til Tysk musik. Og når man bestiller en øl, bliver den serveret i flotte glas.
Øllene er dyre, det betyder at folk ikke kommer for at drikke hjernen ud, man sidder og hygger sig og nyder sin øl, og så med god Tysk musik, det giver stemningen.

Hun fortalte mig, at hun skulle op til Roslev ved Skive d.1.August. Der er Slager fest, med Tysk musik og øl.
Det var da lige godt pokkers ! For der skal jeg over til Fur bryghus, hvor der er sommerkoncert.
Så jeg lovede hende, at til næste år tager jeg til Slager fest i Roslev.

Hjem på hotellet og sove.

Da jeg stod op lørdag morgen, var der stort kræmmermarked på Bispetorvet.
Der var ikke noget jeg kunne bruge, men i en herretøjsbutik var der udsalg, så måtte jeg have denne trøje.

Min frokost spiste jeg på RAADHUUS KAFEEN.
Denne cafe har kultstatus, i det den har lagt der i 91 år.
Jeg bestilte 2 stykker smørrebrød, en med sild og en med lun leverpostej, samt en snaps og danskvand. I alt kom jeg af med 266 kr. 
Det var flot serveret og smagte godt, men de kommer aldrig op på siden af HOS ISIDOR HENIUS , i Aalborg, deres smørrebrød er absolut bedst.

Kl.18 skulle jeg mødes med Piraterne, hvor vi først fik noget at spise.
Og så skulle festen holdes på Pirat Bar. 

Da jeg ikke ønsker at udstille nogen fra logen, vil jeg blot nævne, at vores piger ER de sjoveste.
De tager ikke i byen for at sidde og være sure eller sippet, og heller ikke for at tude og vi allesammen skal syntes livet er så synd for dem.
Næ, de her piger tager i byen fordi de vil have en fest, så det bliver der, dejlig frisindet og højt humør fest.

Der er Pirat fest en gang om måneden, men uheldigt falder det sammen med jeg skal noget andet. Så jeg har kun oplevet to pirat fester, den i Påsken og så den igår.
Og nu skal jeg hen til November før jeg kan få tid igen. Men det ligger helt fast, at d.23. Januar næste år VIL jeg med til fest, der fejre Pirat logen 1 års jubilæum, så det bliver en stor fest.

I dag var det hjem til Struer igen, jeg stod så tidligt op at jeg kunne nå toget kl.7:36.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar