lørdag den 10. januar 2015

PB ACTION FESTEN I ANLEDNING AF ELVIS PRESLEY.

Torsdag formiddag var det afgang med toget fra Struer til København, jeg tog med ved 10-tiden.
Et herligt tidspunkt hvor der ikke var mange passager med, så jeg kunne sidde afslappet og læse i min bog om Linse

I København havde jeg bestilt et værelse på Hotel Plaza, der boede min moster Nora altid når hun var i København.
Jeg kunne sikkert have fundet noget der var billigere, men tænkte; Fandeme nej ! For jeg var i København for at opleve festen i anledning af Elvis Presley kunne fylde 80 år, hvis han stadig levede. Og i den anledning havde jeg fået 2 feriefridage, så dette skulle nydes og fejres, derfor valgte jeg at bo på Hotel Plaza. 
1500 kr. koster en overnatning i det billigste enkeltværelse, men jeg kan nu godt forstå min moster valgte dette hotel. Det oser jo af luksus og hygge, og man får en fin service.

Efter et bad og omklædning til pænt tøj, satte jeg mig ned i hotellets bar. Der bestilte jeg en drink, 110 kr. men den smagte godt.
Så var det tid at gå over til Hovedbanegården og komme med en taxa, ud til B&W Grand Ballroom, hvor Elvis festen skulle foregå.

Det er PB Action fest & Eventbureau der står for festen, og jeg var meget begejstret.
Tænk ! Vi var samlet 1200 mennesker, det kunne der virkelig gå ged i, men festen blev styret professionelt lige fra vi kom ind ad døren til vi igen forlod festen igen.
Alle fik udleveret et par Elvis solbriller, og vi havde alle en fast plads ved de flot pyntet borde.

Jeg sad til bords med nogle hyggelige Københavnere, de syntes det var sejt af mig at tage helt alene fra Jylland til København for at opleve denne begivenhed. Jeg forklarede jeg ikke kendte nogle som ville med, så måtte jeg tage afsted alene.
Den ene talte med denne her Erik Clausen dialekt, og han fortalte om sin fine gamle Chevrolet, som han og konen kørte til Jylland i om sommeren.
Og den anden har familie i Holstebro, så det kunne jo være vi engang mødes på Der Bierstube.

Det var Jørgen De Mylius som var konferencier, og da han havde budt velkommen  var det tid til at få noget at spise.
Det var Elvis livretter vi fik serveret, og jeg må sige, at Elvis og jeg kunne sgu godt have været venner. For det var jo ikke fin mad, men ganske almindelige retter som de fleste godt kan li'. Altså forloren hare, og Lady & Vagabonden menuen (boller i tomatsovs m. spaghetti), kylling i krydret sovs, og de herligste kager til dessert.
Under hele middagen kunne vi bare bælle rødvin i os, og hele tiden kom der tjenere rundt med kolde fadøl og sodavand.
Imens vi spiste var det Johnny Horsepower som optrådte, de spiller go'e gamle Johnny Cash numre, kæft de er gode.

Da vi var færdige med at spise, skulle vi opleve KONCERTEN vi alle var kommet for at opleve.
Henrik "Elvis" Busborg & The Devils. Det var med hele pivtøjet, orkester, blæsere, juhu piger, og et kæmpe Gospelkor.
Fuck hvor var det et flot show, jeg har aldrig oplevet The Real Elvis, men Busborg er så cool at jeg tror The King sidder på sin sky og syntes det er ret godt gået.

Festen varede fra kl.18-22, og da festen var forbi kørte der gratis busser ind til Hovedbanegården.

ALT DETTE KOSTEDE MIG 1000 KRONER, for mad, koncert og alt det jeg kunne drikke fra 18 til 22.
Jeg er fuldt ud tilfreds og det er bestemt ikke sidste gang jeg var til en PB Action Fest, det skal prøves igen.
Sidste år var jeg ikke til nogen Julefrokoster overhovedet, så i år vil jeg med til PB Actions Julefrokost i December.

Hjemme på hotellet, droppede jeg ind i baren hvor der var en munter stemning. Og jeg bestilte en god nat drink til 120 kr. den var nu go.
Her faldt jeg i snak ved baren med en ældre mand, som sidst i 70'erne var i tjeneste på Ausumgård udenfor Struer, det er en stor Herregård.
Og så kunne han huske de var på værtshus inde i Struer, et værtshus med en meget lang bar. Jeg fortalte ham, at det eneste værtshus vi havde dengang med en lang bar var Laredo. Det lå i en ældre bygning tæt ved havnen, hvor man gik op ad en trappe når man kom ind, og gik ind ad døren til højre. Jo det var rigtig nok, det var der han havde været dengang.

Der sad flere med Elvis solbriller på, så vi kunne da lige slutte aftnen af med at snakke om denne store oplevelse. De var også fra Jylland, og havde også valgt at bo på Plaza.

Fredag morgen sad jeg og nød hotellets flotte morgen buffet, der manglede intet. Og så kunne jeg sidde og smile over, at mens jeg sad her og nød livet, var mine kollegaer i gang med at hænge kyllinger op på fjerkræslagteriet.

Ved 11 tiden skulle jeg med toget hjem igen.

Til April tager jeg igen til København, da jeg vil over og opleve Erotik Messen. Men der har DSB spærret sporene mellem Slagelse og København, da der er noget med en bro.
Så der må jeg nok flyve fra Karup til Kastrup, så må jeg se om det passer med jeg igen kan bo på Hotel Plaza.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar