søndag den 4. januar 2015

EN VINTERTUR TIL SILKEBORG

Jeg holder så meget af vi har en mild vinter, og håber det varer ved. For jeg bryder mig ikke om sne og spejlglatte veje, jeg foretrækker en mild vinter. Så pyt med det regner, det er trods alt til at køre i.
Og nu hvor vinteren er så mild er det om at benytte sig af det, så igår kørte jeg en tur til Silkeborg.
Jeg kan godt li' at shoppe i gågaden i Silkeborg.

Jeg kan såmænd også godt li' at shoppe i Aalborg Storcenter og ligeså Herning Centret, der er så blot et problem med glatte gulve. Hvis man tager sine pæne sko på med glat sål, går man som om man har skidt i bukserne for ikke at falde. Jeg lærer aldrig at forstå, hvorfor det er nødvendigt med glatte gulve i et indkøbscenter.
Så kan man tage ud til gågaden i Holstebro, det er også en hyggelig gågade.
Men nu har Borgmesteren besluttet at der omme i Enghaven skal bygges et indkøbscenter, og første spadestik bliver taget i 2016.
Øh ! Hvor skal man så parkere sin bil, når alle disse P-pladser bliver inddraget ?
Og når indkøbscentret står færdig i 2018, vil man gerne have at folk benytter de butikker der bliver der, men hvem skal så handle i butikkerne omme i gågaden ?
Og så igen, hvad med P-pladser til de mange mennesker man regner med vil tage turen til Holstebro ?
Hvis de skal bruge tid på at køre rundt og lede efter en ledig P-plads, eller skal alt for langt væk for at parkere bilen, så vælger de en anden by at gøre deres indkøb i.
Så vil nogen sikkert spørge mig, hvorfor handler du så ikke bare hjemme i din egen gågade i Struer ? Jo men altså, vi har kun 2 herretøjsbutikker, og selvfølgelig et par gode spisesteder. Men det er sgu en hurtig overstået indkøbstur, som jeg ikke forbinder med hygge.
Derfor bliver Silkeborg den by jeg vil køre til, når jeg vil på hygge shopping. Det tager en time at køre til Silkeborg, og det er nemt at finde en P-plads tæt på gågaden. Ganskevist skal man betale for at parkere, men for 40 kroner må man holde der det meste af dagen.

Der foregår en del aktiviteter i gågaden i Silkeborg, om lørdagen har de Torvedag, og noglegange jazz musik.
Og der er mange gode butikker, og små special butikker man ikke finder i andre byer.

Igår var der gang i Januar udsalget, og jeg fandt hvad jeg skal bruge.

Hos Toft fandt jeg en skjorte til 100 kr., og en strikketrøje til 300 kr.
Og hos iB & Fruen fandt jeg denne jakke der var sat ned til 699 kr.
Den vil jeg have på på torsdag, hvor jeg skal til Elvis Presley fest i B&W hallen i København.

Det var min mening jeg ville spise på den gode burgerbar, men de holdt desværre Nytårs lukket.
Men jeg går ud fra jeg vil en tur til Silkeborg igen til marts, der håber jeg de har åben.
Så måtte jeg spise på Asia cafeen, der har jeg før spist inde, en lille hyggelig Thai- cafe som servere lækker krydret mad til fornuftige priser.

Jeg syntes jeg ville have en kage med hjem til eftermiddagskaffen. Så lige på hjørnet inden man går over i gågaden, ligger der en lille luksus bager.
LE GATEAU 
www.legateau.dk
Som jeg ofte bare er gået forbi, med tanken om at en dag må jeg ind og købe en kage.
Jeg købte to.
Jeg kan da love jer for de var gode de kager.

Nu jeg ikke kunne få en burger i Silkeborg, besluttede jeg mig for at spise aftensmad på Rådhus Cafeen hjemme i Struer.
Her bestilte jeg en Bøfsandwich.
Sikken fætter man fik, med 2 hjemmelavede bøffer i, samt sovs og alt det der smager godt.
Og så sluttede jeg aftnen af, med et par øl på Skipperkroen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar