lørdag den 24. januar 2015

FREDAGSFEST PÅ DER BIERSTUBE I HOLSTEBRO

Igår tog jeg med bussen til Holstebro, hvor jeg spiste på Jensens Bøfhus.
Det er godt nok længe siden jeg har været på Jensens Bøfhus, derfor bestilte jeg en tre-retters menu og en stor fadøl.
En frisk rejesalat, og en god bøf og soft ice til dessert, så var jeg klar til mit formål med at tage til Holstebro, en fredag aften.

For en måned siden fejrede jeg Juleaften på Der Bierstube i Holstebro.
Det var en hyggelig oplevelse, hvor jeg fik at vide at værtshuset holder fest hver fredag fra kl.19- 23, og den første fredag hver måned, begynder festen kl.18 fordi der serveres gratis mad.
Derfor var jeg derude igår aftes for at se hvordan en fredags fest på Der Bierstube forløber.
For det er jo en knald god ide, og et skide godt tidspunkt navnligt for os som kommer fra Struer.
Fra kl.19 til 23, så behøver vi ikke gå i panik hvis ikke vi når toget hjem igen kl.23:30, da det sidste nattog kører lige over midnat. Så vi kan med andre ord når at deltage i festen.

For værtshusejerne ville det være bedst hvis vi allesammen var 14 dages lønnet, for så ville verden ikke styrte i grus hvis man kom til at bruge en 100 krone seddel for meget, for om to uger går der penge ind på kontoen igen. Men når der går over 30 dage før næste lønningsdag, kan selv en 20'er brugt for meget vælte hele læsset. Og så særligt her efter December hvor Julen var dyr, og bankkontoen er flad i hele Januar, er der ikke så mange der har råd til en tur i byen.
Men for os som fik løn igår, vi fik en festlig fredag aften på Der Bierstube. 
Værtshuset havde hyret et band der kalder sig:
Fem Kolde Fra Kassen. 
Fem friske fyre i deres bedste alder, hvor de fire spiller på deres instrumenter og den klejne forsanger sidder på en taburet med sin mikrofon.
De har en lun vestjysk humor, og kan spille mange genre, lige fra Tysk Tyroler halløj til rock.
Men der hvor de for alvor rammer tyren lige i løgposen så den får to iøjenfaldende buler lige over halepartiet, er når de giver sig i kast med de danske viser.
Så er det at folk for en stund slipper taget i deres ølglas og synger med, nogle sidder endda og får vand i øjnene. Men det er ikke fordi de græder, de forsøger blot om de kan holde på vandet til sangen er forbi, men så er der også raketfart ud på toilettet så snart sidste strofe er sunget, og der bliver en kort tissepause.

Det ligger helt fast at næstegang jeg tager på Der Bierstube, bliver fredag d.6.Marts. Det må jo være der der er Fredags fest med gratis mad.
Men jeg overvejer om ikke jeg skulle tage derud nu på fredag, for der er det Preben som skal optræde, og ham kender vi også i Struer. Han har også et par af de uartige viser, som nok kan få folk til at fnise.

Jeg nåede toget hjem til Struer, og her slog jeg et smut forbi Skipperkroen, lige for at få en god nat øl.
Men også for at fortælle om det band jeg lige havde oplevet i Holstebro, Fem Kolde Fra Kassen.
Hvis de nu arrangere en aften med det band inde på Rådhuscafeen, med et godt tilbud på mad, fadøl og dame drinks, tror jeg faktisk godt, at Rådhuscafeen kunne lokke hestene til deres trug.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar