lørdag den 2. marts 2013

DRIKKE ØL I ÅRHUS

Jeg er lige netop kommet hjem, ovenpå en hyggelig fredag i Aarhus.
På 40 plus.dk havde jeg arrangeret et Event i anledningen af, jeg i fødselsdagsgave havde fået et gavekort på ølsmagning, en såkaldt Smartbox.
Gavekortet kan benyttes flere steder i Danmark, men jeg valgte at bruge mit på den irske pub Tir Na Nog i Aarhus.

Igår fredag tog jeg med toget til Aarhus, og havde booket mig ind på hotel Cap In. Det hotel ligger dejlig central, lige omme ved Domkirken, og 485 for en overnatning, det er ikke nogen bondegård.

Men kan I tænke jer hvad jeg havde glemt hjemme i Struer ? Såmænd mit gavekort til ølsmagning.
Hvad pokker skulle jeg så gøre ? Gavekortet løber ud d. 29.marts. Så jeg kan ikke engang nå at bruge det, jo så skulle jeg skubbe rundt på nogle af mine weekender. For samtlige mine weekender i marts, er fuldt optaget.
Så kunne det blive d.23, men der tager jeg til Tønder for at købe et barspejl. På lørdag er jeg inviteret op til Foxerne i Suldrup, skal først være der sidst på eftermiddagen. Så der kunne jeg i princippet godt nå til Tønder inden, men så kan jeg ikke nå i Aalborg Storcenter.

Og i fødselsdagsgave fik jeg nemlig også et gavekort til Wagner på 600 kr., og desuden trænger jeg også til nye sko. Så det er planen jeg vil nå i Aalborg Storcenter på lørdag, inden jeg tager ud til Foxerne. Så gavekortet til ølsmagning, får lov at stå uåbnet i mit vitrineskab.

Men nu var jeg ankommet til Aarhus og skulle mødes med 10 venner fra 40plus, så jeg kunne ikke bare aflyse.

Jeg fulgtes med John og Jane om til restaurant Bennys hvor jeg havde valgt vi skulle spise.
Restaurant Bennys ser ikke ud af meget, og virker noget slidt, men jeg må give dem stor ros.
Når man har bestilt sin mad hos Bennys, er det ikke nødvendigt at have sit barbergrej med, for der går nemlig ikke længe før man får serveret sin mad. Og det er meget lækkert det man får at spise.

Vi var 7 der fik Vikingegryde med henholdsvis ris og kartoffelmos til, og 4 der valgte stegt flæsk med persillesovs.

Jeg fik Vikingegryde, en stor fadøl, is til dessert og en kop varm kakao med flødeskum, for alt dette kom jeg af med 258 kr. Altså ved I hvad, der har man råd til at spise igen en anden gang.

Da vi var færdige med at spise, tog vi om på Tir Na Nog, og der fik jeg mig en Guiness.
Da jeg var til Beerwalk i Aalborg prøvede jeg en Guiness, og der havde jeg ikke smagt denne øl før, så jeg var måske ikke helt begejstret.
Men igår tænkte jeg nej fandeme nej, nu vi er på en irsk pub i Aarhus, så ville jeg nu give Guiness en chance mere, og det er lige præcis hvad man skal, for så finder man ud af det er en rigtig god øl. Og når den får følgeskab af en irsk kaffe, er det en møghamrende god øl.

Så delte vi os op i to grupper, da nogle gerne ville om på "Hos Anders" og vi andre hellere ville på "Die Kleine Beerstube".
På det Tyske værtshus, kan man købe nogle spændende øl. Jeg prøvede denne Eisbock, det er en øl på 12 %. Man kan slet ikke smage den er så stærk, da smagen er rund og lækker, men jeg skal da love for man mærker de 12%.

Så tog vi om på "Hos Anders" til de andre. Og her sluttede så mit event, og jeg gik "hjem" til mit hotel Cap In.

Og så følte jeg faktisk, at selvom mit gavekort lå derhjemme i Struer, fik jeg alligevel det ud af gavekortet jeg ønskede mig.
Jeg fik oplevet Aarhus, og vil meget snart opleve Aarhus igen.

Jeg ved at John og Jane vil arrangere noget i maj, og så vil jeg arrangere i juli.
Da jeg har sommerferie i ugerne 27-28-29, vil jeg lørdag d.6.juli arrangere noget frækt i Aarhus.
Jeg vil kalde det Brunch og Pubcrawl i Aarhus, der mødes vi kl.12 til Brunch. Eftermiddagen kunne så bruges på lidt åndelig føde, som f.eks at besøge et museum. Og så om aftenen, tager vi ud og drikker øl.
Så slå allerede nu et kryds i kalenderen d.6.juli, hvis I vil med  mig.