lørdag den 23. februar 2013

FERIE MESSE I HERNING

Idag tog jeg til Herning hvor der i MCH, var Ferie Messe.
Jeg tænkte hvis jeg nu tog afsted så jeg kunne være der når de åbner kl.10, ville der nok ikke være så mange. Men det skal jeg da love for der var, der var sort af mennesker. Det var ellers min mening jeg ville beholde min jakke på, men kunne nok regne ud at med så mange mennesker samlet indendørs ville det blive for varmt. Så jeg betalte den 20'er det koster i garderoben, og så 100 kr. i entré til messen.

Jeg startede i cafeen med et rundstykke, en basse og en kop kaffe.
Og så gik jeg ellers turen rundt i Herning Hallerne, der var meget at se og at opleve.

Tro det eller ej, men dette køretøj er faktisk en autocamper.


Markedets mindste autocamper, og fuld lovlig. Den må køre 30 km/t, og har plads til en person. Der er både radio og fjernsyn, og mulighed for at lave mad.
Den ku' da være skæg at eje.

Og her er så markedets største autocamper:

Prisen er 3 millioner kroner, men så indeholder den også alt, og har en garage hvor du kan parkere din bil.

Men tænk at gå ud og betale 3 millioner for en autocamper, man måske kun vil bruge en enkelt uge om året. Det syntes jeg ville være lige i overkanten.

Jeg ville ønske jeg kunne vinde i Lotto, så jeg kunne købe en bil der kunne trække en campingvogn.

Og den står lige her, en campingvogn der indeholder alle de fornødenheder jeg ville føle mig tilfreds med.
Der er endda også toilet og brusebad, og både køleskab og fryseboks.
Med hensyn til toilettet syntes jeg det er rart man kan børste sine tænder, men der er ingen som skal have lov at lave pølser i min campingvogn. For så ved jeg godt hvem der kommer til at bære rundt på lorten, og det har jeg ingen lyst til.

Men når nu man ikke har en campingvogn, må man opsøge de campingpladser der tilbyder hytter.
Og her fandt jeg et par gode tilbud:

En uge på Bornholm i uge 27 eller uge 33, pris 4199 kr. incl. færgeoverfart.
Da jeg aldrig har været på Bornholm, kunne det være en mulighed.

Eller dette tilbud: Luxus weekendophold på Himmerland Camping i Aars 995 kr. i en lækker hytte, og med adgang til svømmehal, sauna og dampbad.

Og så er der Gammelbro Camping i Sønderjylland, der er også gode tilbud.

Endelig var der også rejser udenlandsk, men jeg ved sgu ikke rigtigt. Jeg har nu mere lyst til en ferie i Danmark.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar