tirsdag den 22. januar 2013

STÅ AF I ROSKILDE

Jeg var i weekenden inviteret på weekend hos Dunse i Holbæk, og så måtte jeg fredag med toget fra Struer, og
stå af i Roskilde. 
Der blev jeg samlet op af Dunse og Jane, og vi tog en hurtig omgang aftensmad på Mc.D.

Så hjem til Holbæk, hvor jeg fik hilst på Dunses kæreste, og der kom gæster så det blev en hyggelig aften.
Så har de tre katte, to af dem Lille og Maren hoppede op i sofaen.
Efter en lang arbejdsdag og togrejse, smuttede jeg i seng før midnat. Og jeg fik gæsteværelset.

Der blev jeg budt velkommen af den tredje kat, denne lille charmetrold; Hvide.

Jeg havde lige lagt mig til rette, så stod hun på dynen. Hun ville gerne sove hos mig, og forklarede mig hvordan hun ønskede at ligge.
Jeg skulle have begge hænder over dynen, så lagde hun sig til rette så jeg med den ene hånd støttede hendes bagparti, og min anden hånd brugte hun som hovedpude.
Det er nu hyggeligt at sove sammen med en kat.

Da huset vågnede lørdag morgen, og vi havde indtaget en hurtig morgenmad, havde Dunse en masse affald der skulle køres bort.
Så jeg fik set Tølløse Genbrugsplads hele to gange, men så var der også ren røv at trutte i. 
Og nu skulle det gøre godt med en god frokost, og resten af eftermiddagen kunne vi slappe af.

Gæsterne kom kl.17:30, vi skulle have været 16 personer, men folk meldte fra så vi kun blev 7. Men 7 mennesker kan nu også skabe en god fest, og det var lige hvad vi var i humør til.
Kl.18:30 skulle vi ud af huset, og spise på en Mexicansk Restaurant.
Vi fik plads i en prærievogn
Meget hyggelig indrettet restaurant, men for pokker hvor gik der længe før vi fik vores mad.
Det var så til gengæld også værd at vente på.

Jeg havde bestilt Mexicansk Gryde, det var meget meget lækkert, og krydret så det ikke var ubehageligt men lige netop så det varmede i halsen. Så fik jeg et glas rødvin og ditto cola, og jeg kom af med 200 kr., det var nu ikke så galt.

Da vi kom hjem til Dunse igen, skulle der festes. Jeg bidrog med en hel liter Jameson whisky så vi kunne få noget irsk kaffe.
Det blev en hyggelig aften.

Og da jeg lagde mig til at sove, fik jeg selskab af Hvide, som igen ville sove i arm.

Søndag var dagen hvor jeg stod på i Roskilde.
Første stop i Odense, og efter en togtur til Vejle, kunne jeg stige på bumlen hjem til Struer.

Hjemme fik jeg kufferten pakket ud, på fredag skal den pakkes igen. Da er jeg inviteret op til Foxerne i Suldrup.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar