torsdag den 2. august 2012

MIN SKØNNE FERIE I NORDJYLLAND

Min ferie i Nordjylland begyndte så småt i fredags d.27.juli, da var jeg til et event sammen med mine 40plus venner, i Karolinelund i Aalborg. Og lørdag aften var jeg til grillfest i Suldrup hos nogle 40plus venner.

Søndag tog jeg afsted på min planlagte ferie, camping på Asaa Camping.
På Asaa Camping kan man leje en hytte for 125 kr. pr. døgn, der er så heller ingen luxus i hytten, men pyt ! Man har tag over hovedet, 4 køjer og vælge imellem, et lille bord og 4 stole, og der er strøm.
Jeg skulle betale 375 kr. for at bo der fra søndag til onsdag, det kan de fleste vist få råd til.

Asaa Camping er en hyggelig lille campingplads, tæt på havnen og i flotte natur omgivelser. På pladsen er der flotte bade/toilet og køkken faciliteter, og der er TV-stue, og til børnene er der en stor og veludstyret legeplads.

Jeg ankom kl.14, og da jeg havde fået pakket ud, kørte jeg til Frederikshavn hvor jeg spiste min aftensmad på Nikolines Cafeteria.
Der servere de hver søndag: Flæskesteg.

Der er ingen steder omkring Struer hvor man kan få flæskesteg, så den ret har jeg ikke fået siden jeg sidst var på Nikolines Cafeteria, og det var i min sommerferie sidste år.

Og jeg må sige, jeg blev ikke skuffet, man får 3 møre og saftige stykker kød, rigeligt med sprøde svær, sovs, kartofler, asier, rødkål, og franske kartofler, til den Uartige pris af
69 kr.
Det var en nydelse endelig at få flæskesteg igen, og nu går der sikkert et helt år før jeg får flæskesteg igen.

Da jeg stod op mandag morgen, var det til en herlig solskinsdag. Derfor valgte jeg, at køre en tur til Skagen.
Først var jeg omkring bageren i Asaa og købe et smurt rundstykke, en basse og Cocio Cacaomælk. Og så ned på Asaa Havn og  nyde min morgenmad.

I Skagen kørte jeg ud til Grenen, og tog med Sandormen. Helt ud til Toppen af Danmark, der bliver man overrasket over den trafik der er ude på Havet. De store skibe der runder Grenen og fortsætter ned ad Kattegat.

Så kørte jeg ind til Centrum, og gik en tur i gågaden.
Her fandt jeg et godt spisested, med et godt tilbud:
Et stykke med sild, og et med lun fiskefilet, 1 øl og 1 snaps, 118 kr.
Jeg byttede øllen med en cola, men tog snapsen. Det var nu hyggeligt på en mandag, at nyde en så lækker frokost og en iskold snaps.

Så kørte jeg til Frederikshavn, hvor jeg gik en tur i gågaden. Der er mange gode forretninger, og jeg fik købt lidt forskelligt.
Jeg fandt også et godt spisested hvor jeg fik min aftensmad, jeg bestilte chili con carne. Det var ikke bare millionbøf med brune bønner, dette var en hot krydret chili con carne til 99 kr.

Tirsdag var jeg først ude ved Dorf Mølle der nu har fået vinger. Så gik turen til Hjallerup Mekaniske Museum, et spændende museum med mange sære og spøjse ting. Lige fra symaskiner til mobiltelefoner
Og biler.

Så gik turen videre til Nordsø Akvariet i Hirtshals. Entré for voksne er 155 kr., men man får sørme en god oplevelse for sine penge.

Tirsdag aften var der underholdning på campingpladsen, med en gruppe der spillede irsk og nordjysk folkemusik, de var nu meget gode.
Men jeg skulle tidligt i seng, for onsdag morgen måtte jeg op kl.5.

Onsdag måtte jeg tage afsked med Asaa Camping, det er dog et sted jeg gerne vil campere igen til næste år.

Onsdag sluttede min ferie i Nordjylland med et 40plus event i Aalborg.
Sammen med nogle 40plus venner var jeg til Kræmmermarked i Hals. Vi sejlede derover på en lille båd ejet af en skæg skipper.
Det var en god sejltur hvor man fik set Aalborg Havn.
I Hals er der kræmmermarked i byen hver onsdag gennem sommeren. Der var meget at se og jeg fik købt et par nye sko.

Vi spiste vores frokost på Havkatten, jeg fik et stjerneskud.

Og så gik turen tilbage til Aalborg med bus. Her tog vi afsked med hinanden, og nu gik min tur hjem til Struer.