torsdag den 26. juli 2012

MORSØ TRAKTOR MUSEUM

Når nu solen besøger Danmark og man holder sommerferie, er det om at komme afsted på en udflugt. Igår tog jeg en tur til Mors, hvor jeg besøgte Morsø Traktor Museum.
Lad mig straks slå fast, at det ikke er et sted for sippede kvindfolk der forlanger, at alt skal være perfekt, hvide vægge og rosenduft. Så lad for Guds skyld kvinderne blive hjemme ved deres cup cakes og strikketøj.
Morsø Traktor Museum er et museum for mænd. Her kan du invitere dine kammerater med, giv dem en tot twist i baglommen og en dåsebajer i hånden, og gå så indendørs.
Der er en god garagehygge, med lidt rod, lidt snavs, oliepletter og en duft af motor.


Museet byder på en stor samling af både sjældne traktor mærker og de kendte mærker, nogle er mere end 90 år gamle.


Der er de flotte 
Og dem der trænger til en kærlig hånd
Og der er dem hvis

valget stod mellem en tur i kanen med kæresten, eller en tur ud over pløjemarken på denne traktor. Ja så måtte kærsten se sig slået, af en traktor.


En af de gode ting ved Morsø Traktor Museum, er du kan komme helt tæt på flere af traktorene. Og det er rart når man gerne vil fotografere, de små deltajer.
Morsø Traktor Museum, er et besøg værd.


På museet fandt jeg en folder om Danmarks Ferguson Museum der ligger i Juelsminde, dette museum vil jeg nå at besøge her i min sommerferie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar