søndag den 5. august 2012

ROSEPARK & CYKELMUSEUM I AALESTRUP

Hvis jeg ikke havde en profil på 40plus, ville jeg ikke have vidst der var noget at opleve i den lille by Aalestrup.
Men igår lørdag var der arrangeret et event til Rosenparken og Cykelmuseet, jeg tilmeldte mig eventet og må sige, det blev en interessant lørdag.
Det er en lille idylisk Rosenpark de har i Aalestrup, og vi var heldige det holdt tørvejr, så¨vi kunne nyde hele parken.
www.rosenparken.dk

Da vi havde set parken, satte vi os på bænken og fik en kop kaffe.


Derefter gik turen om til Danmarks Cykelmuseum
Dette museum har jeg aldrig hørt om, men det er faktisk det eneste museum i hele Norden med cykler.
Museet der ligger i Aalestrup har en samling på 150 forskellige cykler.
Som f.eks. denne racercykel.
Og denne postcykel.
Eller var det noget med en sofacykel ?
Indehaveren af museet er en ældre kvinde, som gerne følger med rundt og fortæller om de mange cykler.
Foruden cykler, har museet også en samling af symaskiner, skrivemaskiner, gamle køkkenmaskiner og redskaber, samt knallerter.
www.cykelmuseum.dk


Da vi havde set museet, fulgtes vi med en 40plus kammerat hjem, hvor vi skulle grille.
Vi drak kun sodavand, men det blev nu alligevel en munter aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar