søndag den 6. november 2022

HØNSEGÅRDENS TYSKLANDSTUR

 

På Fjerkræslagteriet HK SCAN i Vinderup, har vi en Personaleforening, der meget opfindsomt er navngivet:

HØNSEGÅRDEN.

I Coronatiden lå alt stille, men nu er Hønsegården vågnet op igen. I går Lørdag arrangerede de en Tysklandstur, den tur plejer at være en sikker succes. 


I går morges måtte jeg stå op kl.4, bussen kørte ganskevist først fra Struer kl.7:45. Men alligevel, skulle jeg nå flere ting, før turen gik til Tyskland.

Min bil stod ude i Vinderup, grundet jeg Fredag aften var på Irish Pub. Så jeg måtte køre på min El-scooter ned til Folketshus, hvorfra bussen kørte. 


Bussen var der til tiden, fra Struer var vi 5 der skulle med, i alt var vi 25 kollegaer med på turen.

Efter Vejle skulle chaufføren overholde sin køre/hvile tid. Det betød vi så kunne komme på WC, og få de medbragte rundstykker og kaffe. 


Det var først på turen vi fik at vide, hvor vi skulle handle. Det plejer at være hos Fleggaard i Aventoft, en lille skod butik hvor der ikke er meget plads at komme rundt på, og en kedelig by hvor man ikke kan få noget at spise. 

Men Gudskelov kørte vi denne gang til, POETZSCH i Harrislee Padborg. Det er et skønt område at få lov at handle i, og vi havde hele 3 timer til rådighed.

Man kan gå over i Duborg, og længere henne ad gaden ligger der andre butikker, og så er der flere muligheder for, at få noget at spise.


Jeg lagde ud med at spise, normalt venter jeg til jeg har fået handlet, hvilket andre kunder også gør. Til stor irritation, for det betyder en lang kø ved spisestedet, og ingen siddeplads når man vil spise. 

Det er faktisk ikke en dum ide at begynde med at spise, for i mens alle andre havde travlt med at handle ind, var der masser af plads til at sidde og nyde sin mad. 


Ved Poetzsch har min favorit Pølsebar til huse: THE CURRY BOX. 

Her får man den Tyske nationalret : Currywurst , pølser i en velsmagende lun karryketchup, og med en iskold Cocio til.


Nu var det tid for mig, at få handlet ind. Jeg gad hverken at købe kassevis af sodavand eller øl, jeg har kun min lille El-scooter og det er begrænset hvor meget indkøb man kan slæbe hjem på den.

Jeg fik købt 2 poser:



Lidt god chokolade, Pålægschokolade og Lakridskarameller, i den ene pose, og i den anden:


NUTELLA, Chokoladeshots, 2 flasker Vodka, og en lille Lommelærke.

Jeg går ud fra jeg i år skal sidde alene, både Juleaften og Nytårsaften. Så de 2 flasker Vodka, skal gøre disse 2 aftener lidt mere hyggelig. 


Da jeg var færdig med at handle ind, var der tid til hygge. Her er det også sagen turen går til Poetzsch, de har nemlig et køleskab med et udvalg af kølige drikkevarer. Jeg havde lyst til en dåse Rom & Cola, en var ikke nok, der skulle også en til det andet ben:


Det var blevet tid at vende snuden hjemover, da vi nåede til Vejle var der igen en kort pause.


I bussen fik jeg en enkelt øl, men der var ingen stemning for fest. Folk skulle hjem med deres varer, det passede mig fint for jeg fik da vist så hatten passede i Fredags, så jeg trængte bare til at komme hjem til mig selv og slappe af.

Vi var i Struer kl.18:30.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar