søndag den 29. maj 2022

KILEN ROCK 2022

 

Det bestemt ikke hvert år, jeg gider at tage til KILEN ROCK i Struer. Men for 2 år siden købte jeg en billet, da både Birthe Kjær og Johnny Madsen, skulle optræde på Stor Scene. Men så kom den Forbandede Corona i vejen, og Kilen Rock blev aflyst. 

Så endelig i år kunne KILEN ROCK, atter byde til Havefest. Og hvad byder de så på, nu de igen må afholde koncert ? Desværre ikke nogle navne, man lige frem råber HURRA over. Men jeg købte alligevel en billet, i håb om de får så flot et overskud, at de til næste år, får råd til at købe nogle bedre bands. 


Inden Kilen Rock gik i gang kl.12, bød Det lille Apotek på Brunch, prisen var overkommelig 75 kr.

Jeg tog der op til kl.9, det passede lige med Rafle Øl, så kunne man rafle sig til billige øl.

Kl.10:30 var der Brunch, som foregik ude i Gårdhaven. Der er hyggeligt at sidde under halvtaget, og da grillen var i gang, kunne man godt holde varmen.


Dørene til Kilen Rock bliver først åbnet kl.12, så da vi havde spist. Kunne jeg lige nå at købe et Øl-kort, og få en øl inden gå turen til Voldgade. 


Til Kilen Rock koster en fadøl 40 kr., det havde været billigere at købe en kande øl. Men så er man Fandeme afhængig af at slæbe rundt på den kande dagen lang, jeg valgte blot at købe en øl ad gangen.


Så kunne jeg få smagt en Fadøl fra Struer Håndbryg.


Det var Marius som fik lov at åbne Kilen Rock 2022, fra Stor Scene.


Det siger jo blot det ikke var de store navne, de havde fået fat i til i år. For Marius plejer da kun at optræde på Lille Scene, i mens der bliver gjort klar til de store navne på Stor Scene.

Marius var ikke solo, men havde i dagens anledning samlet sig et band. Det er som at blive inviteret til Kaffebord og glæde sig til at smage Gulerodskagen, og der så blot ligger en pose Gulerødder. Men udmærket var det da. 

Vejret var sådan set ganske fint, det holdt tørt og da boldbanerne ved Kilen ligger nede i et hul omkranset af træer, mærkede man ikke blæsevejret. 

Alligevel  sad jeg inde i Øl teltet, hvor fra man både kan Se & Hør musikken, og få drukket nogle øl. Og ikke mindst, få snakket med alle de mennesker som man kender, og møder til lejligheden. 


Der var også musik på Lille Scene, jeg fik hørt når jeg skulle på WC.


Stor Scene skulle MIDT OM NATTEN optræde, og det var Midt på Eftermiddagen. De var overraskende gode, de kunne få folk til at forlade Øl teltet, og stille sig ved scenekanten. Og så var der eller fællessang og dans, til de populære Kim Larsen sange.


I den friske luft bliver man sulten, det var godt at Den Glade Pingvin havde en madbod, så jeg kunne få en omgang Pindebøf.

Så syntes jeg også jeg havde fået det ud af årets KILEN ROCK, ganske vist var der flere bands i løbet af aftenen. Men jeg ville en tur på Det lille Apotek, her var det hyggeligt, men jeg ville videre og tog på Center Pubben.


Det var virkelig skægt på Center Pubben, her blev jeg resten af aftenen.

Hold da op hvor blev jeg overrasket over, hvor nemt det var at få en TAXA. Og så hurtigt, det var en kvindelig chauffør, som kunne huske hun havde kørt for mig før. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar