fredag den 13. maj 2022

TORSDAGS TOSSERIER

 

Blot fordi der engang for længe siden, var en fyr som på denne dag fløj til Himmels, har vi i dag en fridag eller Helligdag om man vil. Det er vi kun glade for, for det betyder vi så kun har en 4-dages arbejdsuge, og kan holde fri på en Fredag. Og med sådan en forlænget weekend, får man lyst til Torsdags Tosserier. 


Jeg ville til Fadølsfest på Kruset i Holstebro, den fest holder de hver Torsdag. Når man en sjælden gang har tid til at indfinde sig til festen, er det med at komme af sted.



Man kan ikke drikke spandevis af Fadøl på tom mave, derfor ringede jeg over til GIMSING KØKKEN & SMØRREBRØD, og fik bestilt 2 stykker Smørrebrød.

Jeg havde lyst til at smage Roastbeef med bløde løg og spejlæg, det er knageme guf.

Det andet stykke Smørrebrød var et stykke med Skinke, og så meget lækkert.


For engang skyld tog jeg med bussen til Holstebro, den kører fra Peter Bangs Vej, så længe det varer. For der er vist et eller andet med, at den rute skal nedlægges efter sommerferien.

Bussen kørte kl. 16, og en halv times tid efter kunne jeg stige af ved Nørreport Centeret i Holstebro, og tage på Kruset.

Så kunne man sidde og varme op til Fadølsfesten, med nogle kolde håndbajere.

Kl.19 gik Fadølsfesten i gang, vi var ikke så mange deltagere denne Torsdag, men det var nu alligevel hyggelig.

Det koster 100 kr. at deltage, og når en fadøl koster 35 kr. ved man hvor mange man skal nå at drikke, for at det beløb er dækket ind. Men nu har man 2 timer til rådighed, jeg nåede at drikke 5 fadbamser, og kunne faktisk have nået en mere inden festen var forbi.

Men jeg kiggede i Rejseplanen, for at se hvornår jeg kunne komme med et tog hjemad. Al togtrafik var aflyst, jeg har godt nok hørt, at Bane Danmark er på sporet med en renovering af de Jyske banelegemer. Derfor var der indsat togbusser, det gør mig ikke spor.

Men togbussernes tider passer ikke helt med køreplanen, derfor syntes jeg hellere jeg måtte op til banegården, og finde ud af at komme hjem.

Hjemme i Struer gad jeg ikke tage på værtshus, men ville bare hjem. Ringede til HOT TAXA. De findes ikke mere, der var ingen der tog telefonen. Der hænger et gult skilt med et nummer til Lokal Taxi, et lille men, der er ingen der tager telefonen. Der hænger endnu et skilt med numrene til 2 andre taxaselskaber, der er heller ingen der tager telefonen.



Så måtte jeg alligevel på Center Pubben, hvor jeg spurgte hvad det her er for noget, om man ikke længere kan få en Taxa i Struer?

Jo Center Pubben har et nummer de kan ringe til, og så får man en Taxa.

Det aner folk der ankommer med toget intet om, så man burde hænge et skilt op på stationen, og fortælle folk, hvis de ønsker en Taxa, må de tage på Center Pubben.


Næste gang jeg kommer til Fadølsfest på Kruset, bliver d.2. Juni, da jeg tager en Afspadsering om Fredagen, så man får 4 fridage i Pinsen.

Og så har jeg sommerferie i ugerne 27-28, der bliver der også tid til Fadølsfest. Men så bliver det først til November igen jeg kan tage til Fadølsfest, da jeg i November fylder 60, og i den forbindelse tager en 3 ugers Vinterferie. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar