torsdag den 26. maj 2022

FÅ BRUGT MINE ØL-KORT

 

Jeg blev gjort opmærksom på sidst, at jeg var for tidligt ude med den der flyvetur. Jeg tog fejl af Store Bededag og Kristi Himmelfartsdag, det er ikke nemt at følge med i de religiøse begivenheder når nu man hellere vil på værtshus end i kirke. 

Men det er altså i dag vi fejre, at engang for længe siden var der en mand som fløj til Himmels. Om jeg tror på den historie ? Skulle jeg så også tro på, man kan flyve hvis man spiser en Jordnød ? Det kan Fedtmule jo, i følge Anders And & Co.


Men når nu man har en fridag på en Torsdag, tænkte jeg da jeg fik fyraften i går, at så ville jeg en tur på de Brune Stuer, og så få brugt mine Øl-kort.


Vi fik alle udleveret en gave på HK-Scan, i anledningen af vi nu har haft et helt år uden arbejdsulykker, derfor fik vi en pakke kød med hjem.

Ak ja ! Hvad Søren skal jeg stille op med det ? Jeg laver jo aldrig mad, men købe udelukkende Færdigretter, mad der kan tilberedes hurtigt i ovnen eller mikroovnen. 

Men det er 3 Kyllingebryster meget fin kvalitet kan jeg se, jeg har lagt dem i et par fryseposer. I min sommerferie i Juli, må jeg finde ud af hvordan man gør dem spiselige, uden al for megen besvær. 


Inden jeg tog på værtshus, måtte jeg have noget at spise og ringede til Gimsing Køkken og Smørrebrød, og bestilte Bøf med løg.

En Bøf på 250 gr. med bløde løg og 2 spejlæg, det mætter.


Først tog jeg på Bubsi, på sådan en Onsdag eftermiddag, er det stille men også hyggeligt. Jeg fik brugt alle de Øl-kort som jeg havde til Bubsi, dem har jeg også haft længe nu.

Kl.16 var det tid til øl til 10 kr., men der besluttede jeg mig til at tage hen på Center Pubben.


Her har de også billige øl mellem kl.16 og 18, dog en femmer dyrere 15 kr. Det afskrækker ikke folk fra at dukke op, tvært i mod var der pænt med gæster.


Jeg fik smagt den nye 1664 , jeg kan godt li' den originale 1664, men nu er der en ny på gaden ROSE.

Ja-h ! Det er en Tøse Bajer, der smager udmærket. Men den der søde smag bliver i længden, lidt for meget af det gode.

Kl.18 da de billige øl var forbi, skulle folk hjem til aftensmaden, så kunne jeg også lige så godt, gå hjem ad.


Der sad jeg ellers med 3 Øl-kort til Center Pubben, de skal jo ikke bruges i mens øllene er billige, de skal kun benyttes når øllene koster fuld pris.

Det gode ved Øl-kort er de ikke skal bruges samme aften, man køber dem. De kan gemmes til de dage hvor pengene er lidt små, og hvor man sidder med lysten til at tage på værtshus, så er der råd til en by tur alligevel.

De 3 Øl-kort gemmer jeg, til en anden god gang.


Klokken var kun lige blevet 18, nok var jeg beruset men ikke værre end jeg kunne gå hjem, så jeg undlod at ringe efter en Taxa.

Så kunne jeg sætte mig og se "Lykkehjulet" og få et par hygge mader, og nyde jeg ikke skulle gå tidligt i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar